Лозівська ОДПІ інформує
І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Акцизний податок поповнив місцеві скарбниці на 2,3 млн. грн.
Саме стільки за січень-лютий 2016 року сплатили бізнесмени нашого регіону, що здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та пально-мастильними матеріалами. Зокрема у лютому надійшло 1,1 млн.грн. акцизного податку.
В тому числі у розрізі місцевих бюджетів з початку року сплачено, ( млн.грн.):
м. Лозова – 1,4 ; м. Первомайський – 0,6; Лозівський р-н – майже 0,1; Близнюківський р-н – 0,2; Первомайський р-н – 0,008.
Звертаємо увагу, що суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання пиво, а також алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, пальне є платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.
Сплата цього податку – обов’язкова незалежно від форми розрахунків. Отож, представники підприємництва під час реалізації пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та палива кінцевому споживачу, в тому числі напоїв на розлив в ресторанах, барах та кафе, зобов’язані враховувати цю законодавчу норму.
На соціальні потреби направлено більше 38 млн. гривень ЄСВ
Це на 3,1млн. гривень більше доведеного завдання. Лише за лютий платники єдиного внеску, що обліковуються Лозівською ОДПІ, сплатили на рахунки Держказначейства 16,8 млн. грн. ЄСВ.
З метою стабільної сплати єдиного соціального внеску та якісного обслуговування платників, фіскальна служба пропонує цілий комплекс сучасних електронних сервісів. Платники можуть подавати звітність в електронному вигляді. Для цього необхідно отримати безоплатний електронний ключ. Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для органів ДФС. Така звітність не потребує дублювання на паперових носіях та їх зберігання.
Нагадаємо, що з 1 січня 2016 року роботодавці нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 відсотки до визначеної бази нарахування єдиного внеску. Крім того, відтепер ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Як звітувати у разі переходу платника податку на прибуток на спрощену систему оподаткування
Звітними періодами для податку на прибуток, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком.
Юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленими ПКУ. Перехід на спрощену систему оподаткування здійснюється шляхом подання заяви не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Таке рішення можна прийняти один раз протягом календарного року за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, дотримувались вимоги, встановлені в п. 291.4 та п. 298.1.4 ПКУ.
Тобто, платник податку на прибуток, у разі переходу на спрощену систему оподаткування в середині року, подає податкову декларацію з податку на прибуток за звітний період, що передує кварталу, з якого він переходить на спрощену систему оподаткування, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.
Кошти помилково перераховані сільськогосподарським підприємством на спецрахунок
У випадку надмірного або помилкового перерахування коштів сільськогосподарським підприємством на спеціальний рахунок вони не підлягають поверненню платнику ПДВ, а враховуються їм в рахунок майбутніх перерахувань на спеціальний рахунок та можуть бути використані ним для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.
При цьому, у разі якщо такі кошти будуть використані сільськогосподарським підприємством не за цільовим призначенням, то таке підприємство несе відповідальність відповідно до п. 30.8 ст. 30 ПКУ, яким визначено, що податкові пільги, використані не за призначенням чи несвоєчасно повернуті, повертаються до відповідного бюджету з нарахуванням пені в розмірі 120% річних облікової ставки Нацбанку України.
Зміни до положення про форму розрахункових документів та форми звітності КОРО
З 11 березня 2016 року набрав чинності наказ Мінфіну від 21.01.2016 № 13, яким затверджено форму та зміст розрахункових документів, Порядок подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій. Наказ зареєстрований в Мінюсті України 11.02.2016 за № 220/28350.
Зокрема, Наказом № 13 оновлено форми таких розрахункових документів:
фіскального касового чека на товари та послуги (форма № ФКЧ-1);
фіскального касового чека видачі коштів (форма № ФКЧ-2);
розрахункової квитанції (форма № РК-1);
спрощеної розрахункової квитанції (форма № РК-2).
Окрім того, запроваджено новий розрахунковий документ - фіскальний касовий чек за приймання та переказ готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування (форма № ФКЧ-3).
З повним текстом Наказу № 13 можна ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Відповідальність за порушення вимог при використанні РРО
Суб’єкти господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти), зобов’язані подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО або в пам’яті модемів, які до них приєднані.
З 1 січня 2016 до суб’єктів господарювання, які створюють контрольну стрічку виключно в друкованому вигляді та не забезпечують подання до органів ДФС звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО по дротових або бездротових каналах зв’язку, за рішенням відповідних органів ДФС, застосовується фінансова санкція у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Зазначена норма визначена п.7.ст.3 та п. 9 ст. 17 Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Затверджено методику визначення середньоринкової вартості автомобілів
Відповідно до пп. 267.2.1 ст. 267 ПКУ (щодо об’єктів оподаткування транспортним податком) Кабінет Міністрів України постановою від 18.02.2016 р. № 66 затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів.
Методика №66 встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів для цілей віднесення таких автомобілів до об’єктів оподаткування транспортним податком. Середньоринкова вартість легкових автомобілів розміщується на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку.
Мінекономрозвитку на своєму офіційному веб-сайті оновлюватиме інформацію про середньоринкову вартість автомобіля з урахуванням марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач та пробігу.
Постанова КМУ № 66 набрала чинності19 лютого 2016 року.
Затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних
З 1 березня 2016 року запроваджена система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП). Постановою КМУ від 24.02.2016 р. №114 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних (ЄРАН).
До Реєстру вносяться відомості щодо усіх акцизних накладних та розрахунків коригування, у тому числі акцизних накладних, які не надаються отримувачу пального, та акцизних накладних / розрахунків коригування, складених за операціями з реалізації пального суб'єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку.
Для реєстрації в Реєстрі акцизні накладні / розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством.
Причиною неприйняття акцизної накладної / розрахунку коригування для реєстрації в ЄРАН є:
- наявність помилок, допущених під час складання акцизної накладної / розрахунку коригування;
- відсутність у Реєстрі відомостей, що містяться в акцизній накладній, яка коригується;
- факт реєстрації акцизної накладної / розрахунку коригування з такими самими реквізитами;
- порушення вимог щодо наявності обсягу пального, обчисленого відповідно до п. 232.3 ПКУ (після завершення перехідного періоду), та вимог, установлених п.231.1 Податкового кодексу.
Відповідальність за порушення трудового законодавства
Постановою Кабміну від 03.02.16р. № 55 внесені зміни до Постанови № 509 «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення». Визначено механізм накладення на суб’єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю. Їх перелік визначено у ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України.
Юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:
- фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ та податків - у 30кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
- порушення встановлених строків виплати заробітної плати, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі - у 3кратному розмірі мінімальної зарплати встановленої законом на момент виявлення порушення;
- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у 10кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
- недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України "Про військовий обов’язок і військову службу", "Про альтернативну (невійськову) службу", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", - у 10кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
- порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим - п’ятим частини другої цієї статті - у розмірі мінімальної зарплати.
Зазначені санкції мають право застосовувати Голова Держпраці, його заступники, начальники управлінь і відділів Держпраці із заступниками, начальники територіальних органів Держпраці та їх заступники.
«Акцизний податок» — обов’язковий реквізит фіскального касового чека
Роздрібні торговці, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, зазначають у касовому чеку окремим рядком розмір ставки акцизного податку, загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами, на початку рядка друкується назва такого податку.
Суб’єкти господарювання, які відображали в чеках «роздрібний» акциз, мають звірити форму чека за новими вимогами і за необхідності внести корективи. А також стежити за оновленням Держреєстру РРО, перевіряючи чи внесено до нього нову версію програмного забезпечення для свого касового апарату. Якщо таке ПЗ з’явилося в Реєстрі — негайно уточнити у своєму ЦСО, чи реалізовано в ній можливість виділяти акциз.
Якщо так, то негайно надавати свої касові апарати до ЦСО для оновлення їх внутрішнього ПЗ. Якщо це своєчасно не зробити, то через відсутність у чеку хоча б одного з обов’язкових реквізитів такий документ не прийматиметься як розрахунковий (п. 3 розд. І Положення № 13).
Квартальний період звітування з ПДВ
Звітним (податковим) періодом для ПДВ є один календарний місяць. Водночас платники ПДВ, які сплачують єдиний податок, можуть вибрати квартальний податковий період.
У разі обрання квартального звітного (податкового) періоду єдиноподатник — платник ПДВ разом з декларацією з ПДВ за останній звітний (податковий) період календарного року подає до контролюючого органу заяву про вибір квартального звітного (податкового) періоду.
Квартальний податковий період починає застосовуватися з першого податкового періоду наступного календарного року до кінця такого року або до переходу такого платника з єдиного податку на сплату інших податків і зборів.
Якщо платник разом із декларацією з ПДВ за наслідками останнього звітного періоду календарного року не подав до контролюючого органу, указаної вище заяви, такий платник зобов’язаний з першого звітного періоду наступного календарного року застосовувати місячний звітний період.
Єдиний внесок нараховано у попередніх звітних періодах: відповідальність роботодавця
Якщо у попередніх звітних періодах на суму допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами нараховано ЄСВ виходячи із фактичного розміру сум такої допомоги, який становить менше мінімальної заробітної плати, необхідно здійснити донарахування до розміру мінімальної заробітної плати та відобразити в звіті щодо сум нарахованого єдиного внеску за звітний період, на який припадає останній місяць такого лікарняного за кодом типу нарахувань 13, за умови, що інші доходи не нараховувались.
При цьому відповідальність до такого роботодавця не застосовується.
ПДФО з нарахованих, але невиплачених дивідендів
Податковий агент повинен перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб у разі нарахування оподатковуваного доходу, але не виплаченого, у вигляді дивідендів у строк не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.
Складання зведеної податкової накладної при поверненні товарів
Оскільки зведена податкова накладна складається відповідно до визначеної у договорі періодичності оплати фактично поставлених товарів/послуг, але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця, то у разі, якщо до моменту складання продавцем зведеної податкової накладної відбулась зміна податкових зобов’язань продавця у зв’язку з поверненням покупцю коштів за непоставлені товари (послуги) або повернення покупцем товарів, суми ПДВ в зведеній податковій накладній таким продавцем зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі поставлених покупцю товарів (послуг).
При цьому розрахунок коригування до такої податкової накладної не складається.
Коли ЄСВ обчислюють з «мінімалки»
Працівнику, який виконує на підприємстві разом з основною роботою ще й роботу за сумісництвом або за договором цивільно-правового характеру, при нарахуванні ЄСВ враховують сукупний дохід такого працівника за місяць. Якщо сукупний дохід менший за розмір мінімальної зарплати, то ЄСВ нараховують на розмір мінімальної зарплати.
Також сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано:
- дохід, не перевищує розміру мінімальної зарплати, та ставки єдиного внеску в разі нарахування;
- зарплату (дохід) працівником, який частину місяця перебував у відпустці без збереження зарплати;
- зарплату (дохід) за частину місяця перебував у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- заробітну плату (дохід) працівником, у якого наявні прогули;
- зарплату (дохід) працівником, якщо він частину місяця хворів і не надав роботодавцю лікарняний лист;
- зарплату (дохід) працівником, який перебував на лікарняному та якому допомога по тимчасовій непрацездатності нарахована в розмірі 50 (60, 70)% середньої заробітної плати.
Водночас, для інвалідів ЄСВ розраховують з фактично нарахованої зарплати незалежно від її розміру.
Про розподіл податкового кредиту сільськогосподарськими підприємствами
У випадку придбання/виготовлення сільськогосподарськими підприємствами товарів/послуг, основних фондів для їх одночасного використання частково для виробництва зернових і технічних культур, виробництва продукції тваринництва, для інших сільськогосподарських товарів/послуг, такі платники податку здійснюють розрахунок питомої ваги вартості таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва та інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості усіх сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів (без урахування поточного звітного (податкового) періоду) (підпункт "а" підпункту 209.15.1 ст. 209 ПКУ).
Розрахунок питомої ваги вартості кожного виду сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості постачання усіх сільськогосподарських товарів/послуг здійснюється щомісячно у додатку 9 (ДС9) до податкової декларації з ПДВ, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування.
Для ведення податкового обліку за окремими видами сільськогосподарських операцій у складі податкової декларації з ПДВ із позначками "0121" - "0123" передбачено додаток 10 (ДС10). Розподіл суми податкового кредиту звітного періоду за видами сільськогосподарських операцій здійснюється у відповідних рядках таблиць 1, 2 та 3 додатка 10 (ДС10) до податкової декларації з ПДВ із позначками "0121 - 0123" виходячи з частки, розрахованої у додатку 9 (ДС9).
Докладніше у листі ДФС від 14.03.2016 р. № 8763/7/99-99-19-03-02-17
Для відображення у формі № 1ДФ виплати доходу нерезиденту від нього слід отримати ідентифікаційний код
Фізособа-платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через законного представника чи вповноважену особу подати відповідному контролюючому органу облікову картку фізичної особи — платника податків, яка є водночас заявою для реєстрації в Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу (п. 70.5 ПКУ).
Фізособа, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов’язана особисто подати відповідному контролюючому органу повідомлення та документи для забезпечення її обліку за прізвищем, ім’ям, по батькові і серією та номером паспорта, а також пред’явити паспорт.
Податковий агент має право виплачувати дохід фізособам, які мають реєстраційний номер облікової картки платника податків, і громадянам України, у паспортах яких є відмітка про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.
Подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями чи з помилками форми № 1ДФ, якщо такі недостовірні відомості чи помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 510 грн відповідно до п. 119.2 ПКУ.
Як у 2016 році отримати підтвердження статусу єдинника групи 4
Форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку не затверджена та зважаючи на те, що декларування сільськогосподарськими товаровиробниками податкових зобов’язань з єдиного податку на 2016 рік здійснювалася за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 19.06.2015 р. № 578, у поточному році для підтвердження статусу платника єдиного податку групи 4 надаються довідки довільної форми.
Для отримання довідки необхідно подати заяву до контролюючого органу за місцем податкового обліку.
Форму № 20-ОПП можна надіслати поштою
Подавати до контролюючих органів заяву за формами № 1-ОПП або № 5-ОПП для взяття на облік платникам не потрібно, оскільки взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб, відокремлених підрозділів і фізичних осіб-підприємців здійснюється на підставі відомостей, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.03.2003 р. № 755.
Для окремої категорії платників, які не включаються до ЄДР, можливість подання поштою заяви за формою № 1-ОПП не передбачено, оскільки згідно із п.п. 4.10–4.11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011р. № 1588, водночас із поданням заяви та копій документів пред’являються оригінали відповідних документів.
Заява за формою № 5-ОПП подається фізичною особою, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, особисто, через уповноважену особу чи надсилається рекомендованим листом з описом вкладення. Повідомлення за формою № 20-ОПП платник може надіслати поштою.
Який застосовується розмір ЄСВ, якщо премії за минулі роки нараховуються у 2016 році
Якщо працівнику після звільнення нараховано премію за відпрацьований час, на таку виплату поширюється дія ч. 2 ст. 7 Закону № 2464.
Обчислення ЄСВ за минулі періоди здійснюється виходячи з розміру ЄСВ, що діяв на день нарахування (обчислення, визначення) зарплати (доходу), на яку нараховується ЄСВ (ч. 4 ст. 9 Закону № 2464).
Отже, якщо суми премій за жовтень – листопад 2011 року нараховуються у 2016 році, ЄСВ на такі премії обчислюється виходячи з розміру ЄСВ 22%, що діє на день нарахування.
Лист ДФС від 11.02.2016 р. № 2262/5/99-99-17-03-03-16.
Як скористатися процедурою скасування штрафів
Мінфіном затверджено Порядок скасування штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих на суму податкового зобов’язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення (наказ від 10.02.2016р. №40), яким передбачено, що до 31 грудня 2016 року контролюючий орган скасовує штрафи для платників, обсяг доходів та/або операцій яких за попередній рік не перевищив 20 млн грн.
Для спрощення процедури, передбаченої Порядком, платникам рекомендується письмово повідомити про своє рішення скористатись правом на скасування штрафних санкцій контролюючий орган, який склав відповідне податкове повідомлення-рішення. Разом із таким повідомленням також доцільно надати копії платіжних документів, згідно з якими здійснено сплату податкового зобов’язання.
Обов’язкова умова скасування штрафу - неоскарження повідомлення-рішення. Якщо платник податків розпочне процедуру оскарження податкового повідомлення-рішення, штрафні (фінансові) санкції по якому були скасовані, контролюючий орган відкличе своє рішення про їх скасування. Рішення про скасування штрафних (фінансових) санкцій приймається протягом 10 календарних днів із дня сплати податкового зобов’язання.
Зазначена норма не застосовується в разі повторного протягом року визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання з одного й того самого податку чи збору.
Як перевірити строк дії ЕЦП від ДФС
Перевірити строк дії посиленого сертифіката можна за допомогою електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».
У меню програми «Переглянути сертифікати» з усього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації про посилений сертифікат, у т.ч. і строк його дії, слід натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші.
Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути в пункті «Детальна інформація».
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
«Боржники» не можуть бути платниками єдиного податку
Основні випадки анулювання шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу та підстави для переходу на сплату інших податків і зборів визначено п. 299.10 ст. 299 та пп. 298.2.3 Податкового кодексу України.
Серед яких, у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних послідовних кварталів.
Особливості декларування доходів від продажу автомобіля
Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню. При повторному протягом року продажу (обміну) двох та більше таких об’єктів дохід оподатковується ставкою, 5%. Дохід визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).
Середньоринкова вартість транспортних засобів визначається щокварталу Міністеством економічного розвитку і оприлюднюється на його офіційному веб-сайті в режимі вільного доступу до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Нотаріус чи суб'єкт господарювання, який надає послуги з укладення біржових угод, щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця інформацію про посвідчені договори купівлі-продажу (міни), про вартість кожного договору та про суму сплаченого податку. Платник податку самостійно визначає суму податку і сплачує його до бюджету через банківські установи.
Дохід від операцій з продажу (обміну) об'єктів рухомого майна, що здійснюються фізичними особами - нерезидентами, підлягає оподаткуванню за ставкою, 18% бази оподаткування.
При отриманні спадщини подайти декларацію про доходи не пізніше 3 травня
Відповідно до ст. 174 ПКУ при оподаткуванні спадщини застосовуються такі ставки податку на доходи фізичних осіб: нульова ставка, 5%, а також 15% або 20%.
За нульовою ставкою оподатковується, зокрема, вартість власності, що успадковується членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені).
Ставка 5% застосовується для будь-якого майна для спадкоємців, що не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення. Якщо ж спадщину чи подарунок отримує спадкоємець від спадкодавця-нерезидента або спадкоємець-нерезидент від спадкодавця-резидента, ставка податку становить 15 або 20%.
Громадяни, які одержали дохід у вигляді спадщини чи подарунку, котрий оподатковується за нульовою ставкою податку, не зобов’язані подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Всім іншим громадянам, які отримали у 2015 році спадщину чи подарунок, необхідно задекларувати такі доходи. 3 травня 2016 року є останній день подання декларації.
Про визначення податкової адреси громадян
У Декларації про майновий стан і доходи вказуються доходи, отримані громадянами у минулому році. При цьому, платник податків зобов’язаний самостійно визначити свою податкову адресу, тобто податкову інспекцію, до якої подавати декларацію про майновий стан і доходи.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків в контролюючому органі.
При цьому, платник податків, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, має подати декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.
Нові можливості при декларуванні доходів громадян
В рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців ДФС доопрацювала оновлений сервіс «Електронний кабінет платника» в частині отримання відомостей з Державного реєстру фізосіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді.
Сервіс доопрацьовано з використанням сучасних Web-технологій з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді. У штатному режимі працює електронний сервіс щодо отримання відомостей про доходи засобами спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП).
Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК ІДД). Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе.
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи засобами «Електронного кабінету платника» можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid.
Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
Найближчим часом засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» буде надана можливість підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб.
Єдиноподатник 2 групи може торгувати через Інтернет
Податковий кодекс України не містить обмежень щодо діяльності платників єдиного податку 2 групи згідно з КВЕД 47.91 «Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет». Але лише за умови дотримання таким платником інших умов перебування на спрощеній системі оподаткування, передбачених статтею 291 ПК.
КВЕД 47.91 «Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет» включає роздрібну торгівлю будь-якими товарами за допомогою компаній поштового замовлення або мережі Інтернет, пряму торгівлю за допомогою телебачення, радіо та за телефоном, діяльність з роздрібної торгівлі Інтернет-аукціонів.
Виїжджаєте за кордон - не забудьте подати декларацію!
Звертаємо увагу бажаючих виїхати за територію України на те, що громадяни – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до органу ДФС за місцем своєї реєстрації декларацію про майновий стан і доходи не пізніше ніж за 60 календарних днів до виїзду (п.179.3 ст.179 Податкового кодексу України).
Орган ДФС протягом 30 календарних днів після надходження такої декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку.
Така довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі та надається резидентом до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Уважно заповнюйте антикорупційну декларацію
Несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, тягне за собою накладення штрафу від 850 до 2550 грн.
Подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, тягне за собою накладення штрафу від 17000 до 42500 грн. При цьому відповідальність за вказані завідомо недостовірні відомості стосовно майна чи іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 мінімальних зарплат.
Відповідні зміни до ст. 1726 КпАП внесено Законом України від 15.03.2016 р. № 1022-VIII, чинний із 18.03.2016 р.
Законом передбачено: подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, або умисне неподання суб’єктом декларування зазначеної декларації караються штрафом від 42500 до 51000 грн. або громадськими роботами на строк від 150 до 240 годин, або позбавленням волі на строк до двох років, із позбавленням права обіймати певні посади чи здійснювати певну діяльність на строк до трьох років.
Однак відповідальність за подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації стосовно майна чи іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає в разі якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 250 мінімальних зарплат.
Які документи подаює опікун або піклувальник для отримання податкової соціальної пільги?
Крім заяви про обрання місця застосування податкової соціальної пільги опікун або піклувальник, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, подають:
копію свідоцтва про народження дитини (дітей);
копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо із заявою звертається опікун або піклувальник);
копію паспорта.
|