П`ятниця, 2024-03-29, 0:22 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Березень » 2 » Лозівська ОДПІ інформує
9:41 AM
Лозівська ОДПІ інформує

Лозівська ОДПІ інформує

Картинки по запросу заправка топлива

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

До уваги платників! Щодо запровадження системи електронного адміністрування

реалізації пального

Система електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) запроваджується з 1 березня 2016 року.

Юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники акцизного податку з реалізації пального (далі – платники податку) до початку здійснення реалізації пального.

Для реєстрації платником податку до початку здійснення реалізації пального необхідно подати заяву про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального за формою J(F)1310301 (далі – Заява).

Заява надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

 Детальніше за посиланням  http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/238304.html

 

Спроба вивозу незадекларованих грошей з території України знову виявилася невдалою

Цього разу гроші заховали в пачках з борошном. Мешканка  Луганської області намагалася вивезти їх  контрабандою з України до РФ.

Під час проведення усного та письмового декларування на митному посту «Чугунівка» Харківської митниці ДФС пасажири мікроавтобусу заявили про відсутність предметів, що підлягають обов’язковому декларуванню, або предметів, заборонених до переміщення через митний кордон України.

З метою відпрацювання інформації СБУ було прийнято рішення про переведення мікроавтобусу на смугу руху «червоний коридор» для більш ретельного та поглибленого огляду. В результаті огляду особистих речей однієї з пасажирок, серед продуктів харчування – в пачках з борошном, крохмалем, вівсяними пластівцями, цукром було виявлено майже 740 тисяч гривень, а також близько 300 пластикових банківських карток на різні прізвища.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Лозівська ОДПІ: до зведеного бюджету від платників надійшло понад 250,0 млн. гривень

Лозівською ОДПІ за січень – лютий 2016 року до Зведеного бюджету  України забезпечено надходження в сумі 259,5 млн. грн., що становить 198,9 відсотків індикативного показника, понад план бюджет отримав 129,0 млн.грн.  До Державного бюджету надійшло 209,1 млн.грн, що більше ніж у сім разів перевищує надходження  відповідного періоду минулого року.

Місцеві скарбниці також отримали коштів більше ніж у січні – лютому 2015 року. Всього місцеві бюджети отримали 50,4 млн.грн. в т.ч. по місту Лозова надходження становлять 22,5 млн.грн.,  місто Первомайський  - 7,1 млн.грн., по Лозівському району – 8,9 млн.грн., Первомайському – 6,5 млн.грн., Близнюківському – 5,4 млн.грн. Проти рівня відповідного періоду минулого року додаткові надходження становлять 6,9 млн.грн., 2,9 млн.грн., 3,4 млн.грн.,  0,8 млн.грн. та 1,8 млн. грн відповідно.

Дякуємо усім платникам податків за відповідальне ставлення до виконання свого конституційного обов’язку.

 

 На Полтавщині з незаконного обігу вилучено дизельне пальне на суму 11,8 млн. грн.        

Співробітниками податкової міліції Полтавської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ч.2 ст.212 КК України за фактом умисного ухилення від сплати податків службовими особами підприємства-виробника паливно-мастильних матеріалів на підставі ухвали суду проведено 2 обшуки за місцем розташування цілісного майнового комплексу з виробництва паливно-мастильних матеріалів.

У ході обшуку виявлено та вилучено 779,9 тонн дизельного пального орієнтовною вартістю 11,8 млн. грн.

Наразі проводиться огляд вилучених документів та вирішується питання про призначення експертиз.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

ЩОДО ЗАПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОГО АДМІНІСТРУВАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПАЛЬНОГО

З 1 березня 2016 року запроваджується Система електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП). Протягом доби в органах ДФС зареєстровано більше 1000 платників акцизного податку з реалізації пального.

За результатами аналізу поданих заяв та звернень щодо заповнення заяви платника акцизного податку з реалізації пального надаємо рекомендації та повідомляємо.

Заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального подається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді за формою J(F)1310301 з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Форма Заяви розміщена на офіційному веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua > Електронна звітність >Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр електронних форм податкових документів).

Таку заяву можна подати через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія). Вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua або платник самостійно на власний розсуд може обрати інше програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Всі поля заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального обов’язкові для заповнення.

При заповненні відомостей про пункти з реалізації пального (пункт 5 Заяви) необхідно:

код адміністративної одиниці внести відповідно до КОАТУУ (кол.5), де знаходиться пункт з реалізації пального, використовуючи Класифікатор об’єктів адміністративно-територіального устрою, що розміщений на сайті Державної служби статистики: URL

код ознаки надання інформації (кол.10) вказати дотримуючись Правил заповнення ознаки надання інформації, використовуючи довідник ознак надання інформації, що наведений у примітці 6 Заяви.

Звертаємо увагу, що в полі «код пункту реалізації пального» має вказуватись числове значення, а саме:

стосовно пунктів, які є філіями або іншими відокремленими підрозділами заявника - юридичної особи, має вказуватись код ЄДРПОУ такої філії чи іншого відокремленого підрозділу, якщо такі філії мають власні коди ЄДРПОУ, відмінні від коду ЄДРПОУ юридичної особи;

стосовно пунктів, які не є філіями чи іншими відокремленими підрозділами юридичної особи або не мають власних кодів ЄДРПОУ, має вказуватись код за внутрішньою кодифікацією, прийнятою самою юридичною особою (наприклад, номери нафтобаз, АЗС, складів, цистерн тощо).

Кожен пункт реалізації пального повинен мати в межах підприємства свій унікальний код.

В полі коду пункту не рекомендується вказувати податковий номер заявника.

Заповнення поля коду пункту реалізації має значення для подальшого його використання при складанні акту інвентаризації обсягів залишків пального та при реєстрації акцизних накладних пунктами, яким буде делеговане право виписки таких накладних.

Пропонуємо платникам, якими некоректно заповненні дані щодо кодів пунктів реалізації пального в заявах про реєстрацію платниками акцизного податку з реалізації пального (наприклад, для всіх пунктів був вказаний код ЄДРПОУ юридичної особи) подати заяви з позначками «зміни».

У разі виникнення питань, пов’язаних із запровадженням СЕАРП платники мають можливість звернутися за багатоканальним телефоном: 0-800-501-007. Інформація надається щоденно у робочі дні з 8 год. 00 хв. до 20 год. 00 хвилин.

 

Затверджено порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних та порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації пального 29.02.2016

 Уряд затвердив порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, які складаються при реєстрації пального. Постановою визначено механізм реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі: - внесення особою, яка реалізує пальне, відомостей, що містяться в акцизній накладній, до Єдиного реєстру; - звіряння отримувачами пального даних отриманої акцизної накладної на відповідність з даними Єдиного реєстру акцизних накладних. Для реєстрації в Реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством. Акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються протягом операційного дня. Операційний день для реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування у Реєстрі триває щодня з 8 до 19 години. До Реєстру вносяться відомості щодо усіх акцизних накладних та розрахунків коригування, у тому числі акцизних накладних, які не надаються отримувачу пального, та акцизних накладних/розрахунків коригування, складених за операціями з реалізації пального суб’єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку. Розрахунок коригування, складений платником акцизного податку, який реалізує пальне, до акцизної накладної, що видана платнику акцизного податку — отримувачу пального, для реєстрації в Реєстрі надсилається: - платником акцизного податку, який реалізує пальне, якщо передбачається збільшення обсягів реалізованого пального або коригування показників у підсумку не змінює обсягу реалізованого пального; - платником акцизного податку — отримувачем пального, якщо передбачається зменшення обсягів реалізованого пального. Розрахунок коригування, складений платником акцизного податку до акцизної накладної за операціями з реалізації пального неплатникам акцизного податку або складений за іншими операціями, ніж реалізація пального, для реєстрації у Реєстрі надсилається таким платником акцизного податку. З метою отримання інформації, що міститься в Реєстрі, платник акцизного податку складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у встановленому форматі (стандарті). Також на засіданні Кабінету Міністрів затверджено порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації пального. Постановою Кабінету Міністрів України "Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального" встановлюється: - порядок реєстрації платників акцизного податку з реалізації пального в електронному Реєстрі; - порядок відкриття, закриття електронних рахунків платникам акцизного податку-особам, які реалізують пальне; - порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації пального. Рахунки платників акцизного податку в системі електронного адміністрування реалізації пального відкриваються у Державній казначейській службі. У товаросупровідних документах на пальне обсяги пального відображаються виробниками пального в кілограмах та літрах, які приведені до температури 15 °С. Товаросупровідні документи подаються суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності під час митного оформлення пального до контролюючих органів з відомостями щодо обсягів пального, що ввозиться на митну територію України, в кілограмах та літрах, які приведені до температури 15 °С.

Текст документа: “Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних” № 114 — редакція від  24.02.2016 : http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248862273

 

Як правильно визначити вартість легкового автомобіля для оподаткування транспортним податком

З 19 лютого набула чинності методика визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затверджена постановою Кабміну від 18 лютого 2016 року № 66.

Методика встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі - автомобілі) для цілей їх віднесення до об'єктів оподаткування транспортним податком.

Середньоринкова вартість автомобіля розраховується за алгоритмом відповідності цін ідентичних автомобілів за формулою:

З ср = Ц н х (Г / 100) х (1 ± (Г к / 100), де:

- Ц н - ціна нового транспортного засобу в Україні (з урахуванням марки, моделі, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки перемикання передач);

- Г - коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від терміну експлуатації;

- Г к - коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу.

Джерелом інформації для визначення ціни нового автомобіля є офіційні прайс-листи виробників (дилерів).

Інформація про ціну нового автомобіля подається до 10 січня базового податкового (звітного) періоду (року) держпідприємством «Держзовнішінформ» в Мінекономрозвитку.

Мінекономрозвитку забезпечує роботу офіційного веб-сайту в режимі, який дає можливість отримати інформацію про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, обсяг циліндрів двигуна, тип коробки перемикання передач і пробіг.

Довідково: З 2016 року кардинально змінився об’єкт оподаткування транспортним податком. Якщо раніше до нього належали легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см., то тепер - легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати (або 1 033 500 грн. станом на 1 січня 2016 р.).

ЄСВ на виробничу премію працівниці в декреті

Якщо найманим працівникам, які знаходяться у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами/по догляду за дитиною до трьох та шести років, виплачені виробничі премії в розмірі меншому за мінімальну заробітну плату, сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄСВ.

Які вимоги для реєстрації неприбуткових установ та організацій?

Лозівська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпункту 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та орган.

Діє новий порядок зарахування ЄСВ в рахунок майбутніх платежів

26 лютого, набрав чинності наказ Мінфіну, яким затверджено Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів

Наказом від 16.01.2016 р. № 6 встановлено, що у разі надмірної сплати сум ЄСВ на рахунок 3719 контролюючим органом здійснюється зарахування цих коштів у рахунок майбутніх платежів за тим самим рахунком відповідно до встановленого розміру ЄСВ та у порядку календарної черговості виникнення зобов’язань платника з цього платежу.

Повернення коштів здійснюється на підставі відповідної заяви платника у випадках:

• надмірної або помилкової сплати сум ЄСВ та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний рахунок 3719;

• помилкової сплати сум ЄСВ та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719;

• помилкової сплати сум ЄСВ та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок з обліку доходів бюджету;

• помилкової сплати податкових зобов’язань з податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій та пені, передбачених Податковим кодексом України, на рахунок 3719.

Податкове повідомлення-рішення є правомірним, навіть якщо прийняте з порушенням строків

Як відомо, податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків). За наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

При цьому податкове повідомлення-рішення повинно містити, зокрема:

- підставу для визначення грошового зобов'язання, посилання на норму Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків;

- суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку;

- граничні строки сплати грошового зобов'язання,

- попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання,

- граничні строки, передбачені Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання (за наявності) та штрафних (фінансових) санкцій.

У листі від 15.02.2016 р. №3220/6/99-99-10-03-02-15 податківці зауважили, що порушення строку прийняття податкового повідомлення-рішення контролюючого органу не повинні сприйматися як безумовні підстави для висновку щодо протиправності такого рішення. Якщо податкове повідомлення-рішення прийняте контролюючим органом у межах компетенції та з його форми можна чітко встановити його зміст, зокрема, порушення законодавства, згідно з яким визначено грошове зобов’язання платника податків, суму такого зобов’язання, таке рішення є правомірним, навіть у разі, коли порушено строки прийняття.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Застосовуємо податкову соціальну пільгу до зарплати працівника, який утримує дітей

Як відомо, податкова соціальна пільга (далі - ПСП) може застосовуватися тільки до розміру заробітної плати, яка дорівнює прожитковому мінімуму, встановленому на 1 січня звітного року та помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.

У 2016 році такий розмір доходу, який дає право застосовувати ПСП, становить 1930 грн (1378 грн ? 1,4).

Відповідно до пп. 169.1.1 ПКУ, будь – який працівник має право на зменшення суми нарахованої зарплати, якщо її у 2016 році менше 1930 грн, на ПСП у розмірі 689 грн (50% від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленому законом на 1 січня звітного податкового року).

При цьому застосовуватися ПСП може тільки до суми нарахованої зарплати, отриманої від одного роботодавця у вигляді заробітної плати. Підставою для початку застосування ПСП буде написана заява працівника у довільній формі. Але податківці у своєму роз’ясненні від 11.02.2016 р. №501/Г/20-40-17-02-15 наголошують, що за зразок при оформленні такої заяви може братися форма заяви, що була встановлена наказом ДПАУ «Щодо затвердження форм заяв і повідомлення з питань отримання (застосування) податкової соціальної пільги, а також порядку інформування платників податку» від 30.09.2003 № 461.

Розміри ПСП для працівників з дітьми

Працівник, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років має право на ПСП у розмірі 100% суми ПСП у розрахунку на кожну таку дитину (пп. 169.1.2 ПКУ). Отже, у 2016 році розмір ПСП працівника, який утримує двох дітей віком до 18 років, буде становити 1378 гривень (689 грн х 2). Такий розмір ПСП застосовується до зарплати працівника, якщо її розмір протягом 2016 року буде дорівнюватися 3860 грн або буде менше цього значення. Сума граничного розміру зарплати для застосування ПСП визначається, як добуток граничного розміру зарплати для застосування ПСП та відповідної кількості дітей працівника (3860 грн = 1930 грн х 2).

При застосуванні такого виду ПСП потрібно пам’ятати, що вона може надаватися тільки одному із батьків дітей. Тож працівник (працівниця) при написанні заяви щодо застосування такої ПСП має зазначити інформацію, що його дружина (чоловік) при одержанні ПСП за місцем роботи не користується правом на збільшення розміру доходу кратно кількості дітей.

10-денний строк для сплати податку слід рахувати від фактичної дати останнього дня подання деклараці

У листі від 25.02.2016 р. №4085/10/28-10-06-11 податківці нагадують, що платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для отримання податкової декларації.

Правову позицію з питання застосування пункту 57.1 ПКУ висловлено Верховним судом України у постанові від 09.06.2015 р. по справі №21-18а15. Зокрема, зазначено, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, граничним строком подання такої декларації є перший після нього робочий день. Тому початок перебігу десятиденного строку для сплати визначеного у декларації податкового зобов’язання пов'язаний саме із таким робочим днем.

Тобто, 10-денний строк для сплати податку слід рахувати від фактичної дати останнього дня подання декларації за відповідний період.

За неповнолітніх осіб декларацію про отримані доходи подають їх опікуни

Лозівська ОДПІ нагадує , що незалежно від виду та суми отриманих доходів закон звільняє від обов’язку подання декларації про доходи малолітніх/неповнолітніх осіб, а також недієздатних осіб, які перебувають на повному утриманні батьків, опікунів та/або держави станом на кінець звітного податкового року.

Така норма передбачена п.179.4 ст. 179 Податкового кодексу.

Однак, у таких випадках закон зобов’язує опікуна або піклувальника заповнити та подати декларацію (п.179.6 ст.179 ПКУ).

Це означає, що податкова декларація про майновий стан та доходи від імені платника податку, який є неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною, має бути подана опікуном або піклувальником (одним з батьків) до контролюючого органу за місцем проживання неповнолітньої особи чи особи, визнаної недієздатною.

Законодавець передбачив й інші життєві ситуації, за яких громадянин звільняється від обов’язку подання декларації. Зокрема, якщо громадяни перебувають під арештом, або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язнені на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації, а також перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року, закон звільняє їх від обов’язку подавати декларацію.

Крім того, особи, котрі перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року, теж звільняються від обов’язку подання декларації про доходи.

Податкова знижка на оплату вартості навчання включає витрати, понесені минулого року

 Платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податковим роком.

До податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати, зокрема, суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року.

Відповідно до умов договору про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, одним платіжним документом (квитанцією).

При включенні до податкової знижки за звітний рік слід враховувати частину витрат у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.

 

Про подання декларації про доходи спадкоємцями, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини

 

Громадяни, які одержали дохід лише у вигляді спадщини (подарунку) та сплатили податок на доходи до їх нотаріального оформлення, не зобов’язані включати вартість такої спадщини (подарунку) до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Коротко про податкову знижку на навчання

 Кількість місяців навчання, які приймаються для розрахунку податкової знижки, визначається навчальним закладом у договорі, а якщо це не зазначено договором, то платник податку, який реалізовує право на податковий кредит, повинен пред'явити довідку з такого навчального закладу щодо кількості місяців навчання (тривалість семестрів) у звітному податковому періоді (році).

Сума витрат включена платником податку до податкової знижки не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу такого платника, нарахованого йому як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.

            Податківці нагадали порядок декларування валютних цінностей

У листі від 22.02.2016 р. №3744/10/28-10-06-11 податківці нагадують, що Указом №319/94 встановлено обов’язковість щоквартального декларування суб’єктами підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, наявності належних їм валютних цінностей, які знаходяться за межами України.

 Порядок подання суб’єктами підприємницької діяльності Декларації про валютні цінності та отримання ними довідки про проведення декларування передбачено спільним листом НБУ та ДПАУ від 17.04.2003 року №28-311/1929-2823, №3368/5/23-5316.

Декларація подається до контролюючого органу за місцезнаходженням суб’єкта підприємницької діяльності у двох примірниках:

- один - залишається в контролюючому органі для обліку та контролю,

- на другому - ставиться штамп контролюючого органу і підпис відповідальної особи, до якої подано декларацію.

Суб’єкт підприємницької діяльності подає декларацію зі штампом контролюючого органу та підписом відповідальної особи до територіального управління НБУ за своїм місцезнаходженням. Після отримання декларації Нацбанк видає довідку про проведення декларування, яка засвідчується підписом начальника (заступника начальника) територіального управління НБУ та відбитком печатки відповідного територіального управління.

Цю довідку суб’єкт підприємницької діяльності подає контролюючому органу, до якого попередньо була подана декларація, для засвідчення підписом начальника відповідного контролюючого органу або його заступника та відбитком печатки.

Засвідчена та скріплена печатками довідка є підставою для прийняття до митного оформлення експортно-імпортних вантажів, проведення суб’єктами підприємницької діяльності розрахунків за ЗЕД-договорами через уповноважені банки України, а також здійснення інших видів зовнішньоекономічної діяльності.

Декларації подають лише ті суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, які мають валютні цінності та майно за межами України.

Термін реєстрації довідки про проведення декларування валютних цінностей - протягом 5 робочих днів.

До уваги платників ПДВ

Особливості заповнення податкової декларації з ПДВ викладено у Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року № 21 „Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість”.

При заповненні додатка 2 до податкової декларації з ПДВ „Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)” в колонці 2 табличної частини зазначається індивідуальний податковий номер (ІПН) платника податку постачальника, а при формуванні від’ємного значення за рахунок сум ПДВ, сплачених при ввезенні товарів на митну територію України, – власний ІПН платника податку (покупця).

 

Підстави для нарахування плати за землю

Відповідно до пункту 286.1 статті 286 Податкового кодексу України (ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 288.1 статті 288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Заяву для переходу на єдиний податок необхідно подати за 15 календарних днів до початку наступного кварталу

Відповідно до норм Податкового кодексу України за умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених Податковим кодексом України для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу.

При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому ПКУ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку.

Нюанси реєстрації платником ПДВ у разі переходу зі спрощеної системи на загальну

ДФС у листі від 10.02.2016 р. №2667/6/99-99-19-02-02-15 роз'яснила: якщо в особи, що переходить зі спрощеної системи оподаткування на загальну, на дату такого переходу загальна сума від здійснення операцій із постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищувала 1 млн грн (включаючи період перебування на спрощеній системі), така особа повинна не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на загальну систему оподаткування, подати до контролюючого органу Заяву та відповідно зареєструватись як платник ПДВ.

При цьому, податківці нагадують, що будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ та не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку.

Про податкову знижку

Метою декларування доходів фізичних осіб є не тільки сплата податку до бюджету, а й повернення платникам з бюджету сум податку на доходи фізичних осіб, надмірно сплаченого з їх заробітної плати у минулому податковому році.

Повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, з метою реалізації права на податкову знижку.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, — це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку — резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів — фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (пп. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (ПКУ)).

Платники податку, які бажають скористатися правом на податкову знижку за підсумками звітного 2015 року, повинні протягом 2016 року подати річну податкову декларацію до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси (місцем проживання, за яким вони беруться на облік як платники податків в контролюючому органі).

Контролюючі органи для зручності платників податків надають необхідну консультаційну допомогу щодо заповнення декларації та безкоштовно видають бланки декларацій.

До податкової знижки, згідно із пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Оригінали зазначених у пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (пп. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ). При цьому, на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з правом на отримання податкової знижки (пп. „в" п. 176.1 ст. 176 ПКУ).

Водночас, слід зазначити, що існують деякі обмеження права платників податку на одержання податкової знижки (пп. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ), зокрема, якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, то таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Крім того, право на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року має виключно платник податку — резидент України, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резидент — фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті.

Податкова знижка може застосовуватися виключно до доходів, одержаних протягом року платником податку у вигляді заробітної плати.

При цьому, слід врахувати, що згідно із п. 166.4 ст. 166 ПКУ сума витрат включена платником податку до податкової знижки не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу такого платника, нарахованого йому як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.

Переглядів: 417 | Додав: Blizn | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz