Лозівська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує
Президент України підписав закон
Законом України № 657-VII внесено змін у Податковий кодекс щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення окремих його положень.
Передбачено: скорочення строку попередження банками податкових органів про відкриття рахунків платників податків за 3 робочих днів до не пізніше ніж на наступний робочий день; скасування необхідності отримання свідоцтв про реєстрацію платника ПДВ; звільнення платників податків від обов'язкового повідомлення контролюючих органів про зміну даних, якщо такі дані внесено до єдиного держреєстру юросіб і фізосіб - підприємців.
Схвалений закон також передбачає, що анулювання реєстрації платника єдиного податку може здійснюватися у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом 2 кварталів поспіль.
При цьому у разі анулювання реєстрації платника єдиного податку за рішенням податкових органів суб'єкт господарювання може знову перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів.
Свідоцтво платника ПДВ вже з початку наступного року буде замінено випискою з відкритого реєстру, до якого всі платники матимуть вільний і безкоштовний доступ.
Певні спрощення передбачені і для інших категорій платників. Так, кожен підприємець, який не платить ПДВ, отримає право бути платником єдиного податку відразу після реєстрації. Обов'язок платника повідомляти контролюючим органам про зміни в своїх даних буде скасовано, а державні установи будуть самостійно отримувати необхідні відомості в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Закон набирає чинності з 01.01.2014 року.
Передоплата товарів, поставка яких має безперервний характер: яку податкову накладну виписати - звичайну або зведену? Роз’яснення з цього питання наведено у листі Міндоходів від 19.09.2013 № 11550/6/99-99-19-04-02-16, де зазначено, що порядок складання зведених податкових накладних не поширюється на попередню оплату (аванс) товарів/послуг, що підлягають постачанню. Тобто на суму авансу виписується звичайна податкова накладна, яка складається на дату його оплати (правило «першої події» для визначення податкових зобов'язань).
Власники житлової нерухомості можуть провести звірку своїх даних
Нагадуємо, що до кінця 2013 року власники нерухомого майна за бажанням можуть провести звірку кількості своїх об'єктів нерухомості та розмірів їх житлової площі.
Для цього їм потрібно звернутись в податкову інспекцію за місцем реєстрації з оригіналами документів про право власності на це майно.
Якщо ж громадянин не провів таку звірку, податок буде нараховуватися згідно з тією інформацією, яка є в наявності у Міндоходів.
Сьогодні триває формування реєстру платників податку на нерухоме майно та постановки їх на облік. Тому така звірка допоможе уникнути непорозумінь при нарахуванні суми податку в наступному році.
Оскільки відповідно до норм чинного законодавства податок на нерухомість за поточний рік виплачуватися в 2014 році, громадяни вже з квітня наступного року почнуть отримувати квитанції з нарахованими до сплати сумами. Сплатити податок необхідно буде протягом двох місяців.
Коли підприємці та самозайняті особи заповнюють таблицю 4 додатка 5 до звіту з ЄСВ?
Нагадаємо, що в даній таблиці відображають періоди (строки) праці, які зараховуються в спецстаж, а також періоди страхового стажу, не пов'язані із трудовою та/або професійною діяльністю.
Таблицю 4 заповнюють платники ЄСВ на загальнообов'язкове державне соціальне страхування страхувальники:
- фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування. Вони формують і подають до органів доходів і зборів звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом
- фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно - здійснюють незалежну професійну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід безпосередньо від цієї діяльності, за умови, що такі особи не є найманими працівниками чи підприємцями. Вони формують і подають до органів доходів і зборів самі за себе звіт один раз на рік до 1 травня року, наступного за звітним періодом.
Чи може він бути платником єдиного податку підприємець, що надає послуги інтернет-зв'язку, телебачення і здійснює кур'єрську діяльність?
Не може бути платником ЄП фізична особа - підприємець, що здійснює діяльність з надання послуг пошти (крім кур'єрської діяльності) та зв'язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню). Тому, фізична особа - підприємець, що здійснює діяльність з надання кур'єрських послуг, може бути платником спрощеної системи оподаткування.
Оскільки діяльність в сфері телебачення здійснюється на підставі ліцензії на мовлення, то вона не може здійснюватися платником єдинником.
Вид діяльності з надання послуг доступу в Інтернет не входить у перелік видів діяльності, які підлягають ліцензуванню. Необхідність одержання ліцензії на вказаний вид діяльності відсутній. Таким чином, фізична особа - підприємець, яка надає послуги інтернет-зв'язку, може бути платником єдиного податку.
Перейдіть на електронну звітність і переконайтеся в її перевагах
Електронна звітність пройшла випробування часом і довела, що має ряд переваг над паперовою, як результат - все більше платників податків Лозівської ОДПІ вибирають безконтактну звітність в органи Міндоходів.
З початку створення філії Центру сертифікації ключів, що працює при Лозівській ОДПІ, безкоштовно видано 3170 ключів електронного підпису.
Безконтактну звітування обирали 98% платників ПДВ та податку на прибуток. Всього з початку року опрацьовано понад 25,5 тисяч документів, спрямованих платниками в електронному вигляді.
За отриманням ліцензії для реалізації алкоголю та тютюну звертайтесь до Центру обслуговування платників податків Відтепер підприємці, які хочуть торгувати тютюном та алкоголем, можуть здавати документи та отримувати ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами у Центрах обслуговування платників податків за місцем провадження своєї торговельної діяльності.
Новий порядок видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами затверджено наказом Міндоходів України від 21.10.2013 №603.
До цього часу за отриманням ліцензії необхідно було звертатися безпосередньо до відділу контролю за обігом підакцизних товарів Головного управління Міндоходів в області.
Для отримання ліцензії суб’єкт господарювання повинен надати заяву, довідку органу доходів і зборів про реєстрацію касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі, платіжне доручення з відбивкою штампа банку, а також документи на підставі яких перевіряється достовірність зазначеної у заяві інформація.
Документи подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа, та приймаються за описом, копія якого видається заявникові. Оригінали або дублікати ліцензій видаються заявникові також у ЦОППі при пред’явленні ним документа, що посвідчує особу (для фізичних осіб), або уповноваженому на те представнику за довіреністю.
Ліцензія або рішення про відмову у її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів від дня одержання документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії обов’язково вказується підстава для відмови.
Таке рішення – ще один крок у реалізації концепції Міндоходів щодо створення для представників максимально комфортних умов спілкування з контролюючими органами та надання їм податкового і митного сервісу європейського рівня.
Компенсація єдиного внеску: хто і коли може скористатися? Відповідно до п. 3 ст. 24 Закону від 05.07.2012 р. за №5067-VI "Про зайнятість населення" роботодавцю, який протягом 12 календарних місяців забезпечував створення нових робочих місць, працевлаштовував на них працівників і упродовж цього періоду щомісяця здійснював їм виплату зарплати в розмірі не менше як три мінімальні платні за кожну особу, протягом наступних 12 календарних місяців, за умови збереження рівня заробітної плати у такому ж розмірі за кожну особу, щомісяця за рахунок коштів Держбюджету компенсують фактичні витрати у розмірі 50% суми нарахованого єдиного внеску за відповідну особу за місяць, за який він сплачений, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Тому у разі працевлаштування особи на нове робоче місце, страхувальником протягом двох років графа "Ознака нового робочого місця" таблиці 6 додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів від 09.09.2013 р. за №454 заповнюється з позначкою "1-так".
До ризикових потрапляють менше 1% зареєстрованих підприємств
Про це було повідомлено під час презентації Моніторингового центру Міндоходів, який створено для аналітичного та інформаційного супроводження процесів детінізації за допомогою найновіших розробок у сфері ІТ.
Тут автоматично обробляються всі дані податкових звітів та декларацій, документів, пов’язаних із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності, інших джерел, які дають змогу вчасно та з високою ймовірністю виявити прояви неофіційної економічної діяльності, прослідкувати рух товару від кордону до кінцевого споживача, рух фіктивного податкового кредиту – від «виробника» до «замовника».Система з виявлення ризиків повністю автоматизована і виключає людський фактор, а отже і будь-які корупційні прояви.
Моніторингова система виділяє як «ризикові» менше 1% зареєстрованих підприємств. Тобто лише одне підприємство із сотні потрапляє до фахівців на додаткове аналітичне опрацювання. Після цього підприємству пропонується добровільно довести чистоту своїх операцій. Якщо ні – тоді вже починають працювати фахівці інших підрозділів Міністерства.
За підсумками роботи центру надходження ПДВ зросли в середньому у 1,5 раза порівняно з минулим роком. Моніторинговий центр зоновано за функціональною складовою. Він складається з аналітичної, сервісної, інтерактивної зон, зон моніторингу, «24/7» та «callback».
Не менше важлива функція центру – внутрішній контроль за якістю обслуговування платників в сервісних центрах та на митних постах. Такий цілодобовий контроль дає змогу оперативно реагувати на позаштатні ситуації. Так, наприклад, у випадку збільшення кількості відвідувачів для ліквідації черг залучається додатковий персонал, подовжуються прийомні години. На митних пунктах пропуску регулюється пропускна здатність.
Одна з новацій Міністерства, над якою працюють фахівці центру, – побудова автоматизованої митниці майбутнього, де рішення про пропуск транспортного засобу буде прийматися повністю автоматизовано, без людського фактору. Наприклад, якщо система не зчитає номерний знак транспортного засобу та не внесе його до бази даних, шлагбаум для переходу до наступного етапу – сканування, зважування, радіологічного контролю – просто не відкриється. Прогнозується, що митниця майбутнього запрацює вже у 2015 році.
Більше 16 мільйонів до скарбниці надійшло від фізичних осіб Близнюківщини З початку поточного року до місцевого бюджету районуа від фізичних осіб надійшло більше 16,3 мільйонів гривень податку на доходи, що на 2 мільйона гривень більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Статистика надходжень податку безпосередньо пов'язана з офіційним оформленням найманих робітників та протидією виплаті заробітної плати у «конвертах».
Не тільки контрольно - перевірочні заходи допомагають боротися з зарплатою "у конвертах”. Робочі зустрічі з керівниками підприємств і підприємцями, також мають результат. З початку року відбулося 68 зустрічей з керівниками підприємств, які офіційно виплачували заробітну плату менше мінімального розміру.
У результаті проведених заходів лише у третьому кварталі фонд оплати праці збільшився на 18 тисяч гривень, а це понад 2,6 тисяч гривень надходжень податку до місцевої скарбниці. Крім того, 8 робітників отримали офіційне оформлення з фактичного місця роботи, а отже - знайшли соціальний захист і легалізували свій трудовий статус.
За десять місяців 2013 року суб'єкти малого та середнього бізнесу Близнюківщини, які обрали спрощену систему оподаткування, сплатили до місцевих скарбниць 1,1 млн. грн єдиного податку. Так, тільки від приватних підприємців бюджети отримали понад 0,8 млн. грн. У порівняні з минулим роком надходження єдиного податку від спрощенців – фізичних осіб зросли майже на 160 тисяч гривень.
Тенденція до зростання надходжень від спрощенців, яка спостерігається з початку року, зумовлена, насамперед, законодавчими змінами, які розширили можливості підприємців і спростили перехід на сплату єдиного податку. Це, в свою чергу, позитивно позначилося на надходженнях до бюджету.
Про доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції населенню фізична особа не звітується Доходи фізичної особи від продажу власної сільськогосподарської продукції не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб і не відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи. Але ця норма діє лише за умови, якщо розміри земельної ділянки не перевищують норми встановлені Земельним кодексом України.
Звертаємо увагу, що якщо розмір земельних ділянок, перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах, – передбачає абзац третій п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України.
При цьому, вид використання земельної ділянки та розмір земельної ділянки можна підтвердити даними, зазначеними у довідці за ф. 3-ДФ, Порядок її видачі затверджено наказом ДПА України від 21.12.10 № 975.
Якщо розміри земельних ділянок перевищують норми встановлені Земельним кодексом України, то доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції включаються платником податку до загального річного оподатковуваного доходу, підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року та оподатковуються за ставками 15 відсотків.
Всеукраїнська акція «Права та обов’язки» успішно проведена в Центрі обслуговування платників податків Лозівської ОДПІ Платники податків, котрі 7 листопада відвідали Центр обслуговування платників податків, отримали брошуру «Права та обов’язки платника податків та контролюючих органів», підготовлену Міністерством доходів і зборів України.
Чітке розуміння своїх прав та обов’язків як платниками податків так і працівниками органів Міндоходів сприяє правовій інформованості та допомагає досягти максимального взаєморозуміння між двома учасниками податкового процесу.
Така унікальна акція вкотре підтвердила, що Міндоходів задля створення оптимальної моделі висококваліфікованого обслуговування платників податків залучає всі ресурси.
89 відсотків РРО звітують дистанційно З 1 січня 2013 року згідно з Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" всі суб’єкти підприємництва, котрі використовують реєстратори розрахункових операцій, повинні подавати до органів доходів і зборів електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.
З метою адаптації роботи з новою касовою технікою підприємцям надали можливість і час для переходу на нові технології передачі інформації. Для цього створені всі умови. Зокрема, у сервісних організацій є в наявності техніка, всі моделі РРО допрацьовані і внесені до нового Держреєстру.
На даний момент по Лозівській ОДПІ суб’єкти підприємці використовують 347 реєстраторів розрахункових операцій. З них більше 300 або 89 відсотків уже підключені до системи збору та зберігання даних РРО Міндоходів України.
Впровадження нових РРО з використанням електронної касової стрічки значно мінімізує втручання в роботу бізнесу. Про це свідчить і статистика щодо зменшення перевірок. З початку року в сфері РРО органами ГУ Міндоходів області було проведено 467 перевірок господарчих об’єктів, що на 631 перевірку або майже в два з половиною рази менше, ніж за аналогічний період минулого року.
Єдиний внесок: Ви питали - відповідаємо
Питання: Єдиний внесок, утриманий із зарплати працівників і нарахований на фонд оплати праці, треба сплачувати одним платіжним дорученням чи окремими?
Єдиний внесок з фонду заробітної плати сплачується одним платіжним дорученням. Для зручності можна подавати два платіжні доручення, але все одно сплачувати слід на один рахунок.
Питання: Минулого року ми отримали довідку у Пенсійному фонді, яка дає право отримувати заробітну плату в банку без перевірки розміру єдиного внеску. Строк її дії ще не закінчився. Чи потрібно її поновлювати в місцевому податковому органі?
Ні, поновлювати її не потрібно. Довідка дійсна до закінчення строку її дії. Після цього платник повинен звернутися до органу доходів і зборів для отримання нової, якщо є така потреба.
Про ведення обліку доходів на загальній системі оподаткування Наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481, який набрав чинності з 18.10.2013, затверджено нову форму та порядок ведення Книги обліку доходів і витрат фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування, яким передбачено лише 9 граф, Книги обліку, що підлягають заповненню.
Попередня форма Книги обліку доходів і витрат, в якій фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування відображали доходи, мала 12 граф для заповнення.
Таким чином, порядки ведення Книг обліку доходів і витрат суттєво відрізняються один від одного, тому дані з попередньої Книги обліку не переносяться до Книги, затвердженої Наказом № 481.
Міндоходів рекомендує фізичним особам – підприємцям на загальній системі оподаткування продовжувати ведення за старим зразком до кінця 2013 року, а з 01.01.2014 року зареєструвати та вести Книгу обліку за новою формою.
|