Субота, 2017-11-25, 8:51 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 83
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Березень » 10 » Лозівська ОДПІ інформує
11:41 AM
Лозівська ОДПІ інформує

Лозівська ОДПІ інформує

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Про справність розрахунків з бюджетом розкаже сервіс ДФС

Для перевірки надійності ділових партнерів на офіційному порталі Державної фіскальної служби України функціонує сервіс „Дізнайся більше про свого бізнес-партнера”. Для цього достатньо знати код ЄДРПОУ платника або ж точну його назву. Необхідно ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання і повідомить про результати пошуку. Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

В податковій міліції Харківщини розповіли про результати роботи

Як повідомив в.о. першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов, у січні-лютому за матеріалами оперативного управління до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 58 кримінальних правопорушень стосовно 155 підприємств, з яких 42 – за тяжкими статтями Кримінального кодексу України. Крім цього, одне кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України направлено до суду з обвинувальним актом. Накладено арешт на майно на загальну суму у 750 тис. грн.

Податківець відзначає, що одним з основних напрямків «детінізації» економіки є припинення незаконної діяльності «конвертаційних центрів» і відпрацювання суб'єктів господарювання, які користувалися їх послугами. Цього року працівниками податкової міліції Харківщини припинена діяльність «конвертаційного центру», обіг якого склав близько 5 млрд. грн. Також співробітники слідчо-оперативних підрозділів виявили 20 фіктивних підприємств, через діяльність яких державний бюджет зазнав збитків у щонайменш 8,6 млн. грн.

«Такі махінації, як побудова бізнесу з метою уникнення сплати ПДВ та застосування схем мінімізації платежів, на сьогоднішній день не втрачають своєї актуальності, - зазначає Андрій Бєжанов. - У поточному році розпочато 14 досудових розслідувань за виявленими фактами ухилення від сплати ПДВ, сума встановлених збитків складає 40,8 млн. грн. Розпочато 2 досудових розслідування за виявленими фактами незаконних заявок на відшкодування ПДВ, зменшена до відшкодування сума податку, яка є предметом досудових розслідувань, складає 394,2 тис. грн.».

Також було повідомлено, що впродовж поточного року за напрямком викриття кримінальних правопорушень у митній сфері до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 4 кримінальних провадження, встановлена сума збитків склала 10,4 млн. грн. Крім цього, з метою забезпечення постійного моніторингу зовнішньоекономічних операцій до Харківської митниці ДФС направлено орієнтування щодо можливих порушень митного та податкового законодавства. За результатами проведених спільних заходів складено протокол порушення митних правил.

Проінформував Андрій Бєжанов і про проведення активної боротьби із незаконним виготовленням та обігом підакцизних товарів.

Так, напередодні співробітники слідчо-оперативних підрозділів ГУ ДФС у Харківській області спільно із працівниками національної поліції на трасі Чугуїв-Мелове зупинили вантажний автомобіль, в якому перевозилися 300 ящиків горілки без жодних дозвільних документів.

Дані заходи проводились в рамках операції «Акциз-2016» та кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.204 Кримінального кодексу України.

«Під час проведених слідчо-оперативних заходів працівники податкової міліції виявили та вилучили 6 тис. пляшок із горілкою відомого виробника ,- зауважує Андрій Бєжанов, - загальна сума вилучених лікеро-горілчаних виробів складає 330 тис. грн.»

Усього ж співробітниками податкової міліції у січні-лютому 2016 року з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на загальну суму 1,7 млн. грн., з яких:

– алкогольних напоїв 932,9дал на суму 684,8 тис. грн.;

– спирту 905 дал на суму 905 тис. грн.;

– 2008 пачок тютюнових виробів на суму 56,8 тис. грн.;

– паливно-мастильних матеріалів 6,9 тон на суму 70,87 тис. грн.

В ГУ ДФС у Харківській області запевняють, що і надалі забезпечення протидії діяльності схем мінімізації, залишатиметься одним з першочергових завдань усіх підрозділів служби.

 

Деклараційна кампанія -2016: перші результати

Лозівська ОДПІ повідомляє, що станом на 03.03.2016р. громадянами було надано 1408 декларацій, що на 996 декларацій більше ніж за відповідний період минулого року(236декларацій).

Станом на 03.03.2016р. одноосібниками надано 1298 декларацій, 2 громадянина задекларували доходи одержані за межами України, 8 громадян задекларували доходи від надання майна в оренду, 25 громадян задекларували доходи від надання послуг власною сільгосптехнікою, 75 декларацій подали громадяни, що отримали дохід від успадкованого чи отриманого у дарунок майна.

Задекларована сума доходу 18771,6тис.грн., сума податку до сплати – 1611,8тис.грн. за відповідний період минулого року була задекларована сума доходу 11172,3тис.грн.( на 7599,3тис.грн. більше ніж за 2015р.)  до сплати -264,3тис.грн.(на 1347,5тис.грн. більше ніж за 2015р).

Нагадаємо, що подати декларацію та отримати фахові консультації щодо її заповнення можна в Центрі обслуговування платників. Для зручності декларантів на веб-порталі ДФС України функціонує сервіс «Декларування он-лайн», який дає змогу заповнювати декларацію в електронному вигляді. Для цього платнику достатньо мати ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення, які органи фіскальної служби надають безкоштовно.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Як заповнювати новий звіт про використання розрахункових книжок

Лозівська ОДПІ нагадує, що 11 березня набирає чинності наказ Мінфіну від 21.01.2016 р. № 13, яким, серед іншого, затверджено нову форму Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1)*
Рекомендації щодо заповнення цього звіту Мінфін виклав в Інструкції щодо заповнення Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за формою № ЗВР-1, а саме:
- у рядку "До державної податкової інспекції" зазначається назва району, міста, району в місті та міста (для міст з районним розподілом).
- у рядку "реквізити суб'єкта господарювання" наводяться найменування суб'єкта господарювання (далі - СГ) та його місцезнаходження (для фізичних осіб - прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - підприємця та його місце проживання), що зазначені у Виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань, код за ЄДРПОУ чи реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи, крім осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта;
- у графі 1 вказується порядковий номер запису у Звіті;
- у графі 2 зазначаємо фіскальний номер КОРО, зареєстрованої на господарську одиницю;
- у графах 3 - 5 записуються такі суми розрахунків за звітний місяць:
• у графі 3 - загальна сума проведених за звітний місяць розрахункових операцій, тобто сума коштів, яку отримано від покупців за реалізовані товари (надані послуги);
• у графі 4 - частина суми розрахунків, зазначеної в графі 3, що оподатковується податком на додану вартість (далі - ПДВ);
• у графі 5 - частина суми розрахунків, зазначеної в графі 3, що оподатковується акцизним податком;
- у графі 6 вказується сума ПДВ, обчислена виходячи із суми розрахунків, зазначеної у графі 4;
- у графі 7 - сума акцизного податку, обчислена виходячи із суми розрахунків, зазначеної у графі 5;
- у графі 8 записується загальна сума коштів, виданих при поверненні товару (рекомпенсації послуги тощо). Якщо протягом звітного місяця через розрахункову книжку були зареєстровані помилково введені суми, то ці суми не включаються до граф 3-8. За бажанням СГ до Звіту можна додати пояснювальну записку щодо помилково введених сум;
- у рядку "Разом" у графах 3-8 записуються підсумки показників за відповідними графами;
Звіт підписують:
• директор (керівник) та головний бухгалтер - для юридичних осіб,
• особисто громадянин-підприємець - для фізичних осіб.
Факт прийняття Звіту фіскальним органом засвідчується підписом уповноваженої посадової особи цього органу із зазначенням дати його подання.

 

З 1 березня 2016 року вступають в силу нові ставки акцизного податку

Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5% об’ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5% об’ємних одиниць не здійснюється.

Таким чином, станом на 01.01.2016 для алкогольних напоїв, виготовлених згідно технічних умов із вмістом спирту етилового від 8,6% до 12% об’ємних одиниць, продовжує застосовуватись ставка акцизного податку 2015 року в розмірі 70,53 гривень за 1 літр 100 - відсоткового спирту.

З 01.03.2016 до таких алкогольних напоїв застосовується ставка – 105,80 гривень за 1 літр 100 - відсоткового спирту.

Про порядок декларування акцизного податку

Державною фіскальною службою України у зв’язку із прийняттям Закону України  від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909) та численними запитами платників податку щодо набрання чинності окремими нормами зазначеного закону, а також порядку декларування податкових зобов’язань з акцизного податку з 01.01.2016 надано роз’яснення листом від 21.01.2016 №1903/7/99-99-19-03-03-17 «Про порядок декларування акцизного податку» (далі – лист).

Так, у листі зазначено, що відповідно до пункту 1 розділу ІІ Закону № 909 норми (стосовно доповнення Податкового кодексу України (далі – Кодекс) статтями 231 та 232) про запровадження акцизних накладних при реалізації пального, Єдиного реєстру акцизних накладних та системи електронного адміністрування реалізації пального набирають чинності з 1 березня 2016 року.

Отже, для платників, визначених підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу, – осіб, які реалізують пальне, – першим звітним (податковим) періодом  буде  березень 2016 року.

Таким чином, зазначені платники акцизного податку будуть зобов’язані, після затвердження Порядку ведення реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та Заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, зареєструватися платником акцизного податку та до 20 квітня 2016 року подати декларацію з акцизного податку за звітний (податковий) період – березень 2016 року за формами, встановленими Міністерством фінансів України .  

Щодо форм звітності, то до запровадження нових форм звітності виробники, імпортери та особи – суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, зокрема пального, та відповідно до пп. 212.1.1, 212.1.2, 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Кодексу є платниками акцизного податку, подають декларацію з акцизного податку за звітні (податкові) періоди 2016 року за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 «Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 105/26550.

Більш детально з листом можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС.

Затвердили нову податкову звітність для виробників і продавців спирту, алкоголю та тютюну

Мінфін наказом від 11.02.2016 р. № 49 затвердив нові форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення, а саме:
• Звіт про обсяги виробництва і реалізації спирту (ф. № 1-РС);
• Звіт про обсяги виробництва і реалізації алкогольних напоїв (ф. № 2-РС);
• Звіт про обсяги виробництва і реалізації тютюнових виробів (ф. № 3-РС);
• Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (ф. № 1-ОА);
• Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (ф. № 1-РА);
• Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі (ф. № 1-ОТ);
• Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (ф. № 1-РТ).
            У нових звітах ф. № 1-ОА, ф. № 1-РА, ф. № 1-ОТ, ф. № 2-РТ виробники та/або продавці алкоголю та/або тютюну, вказуватимуть обсяги придбання та реалізації підакцизних товарів в розрізі контрагентів із зазначенням детальної інформації* про них в окремих розділах (таблицях). У них вказуватимуть дату придбання, код області, ЄДРПОУ (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізосіб-підприємців) найменування (ПІП – якщо йдеться про підприємця) контрагента, його місцезнаходження чи проживання, код продукції згідно з додатком до наказу та обсяги придбання (реалізації) алкоголю чи тютюну.

          Продавці алкоголю і тютюну подаватимуть ці форми щомісячно до 10 числа наступного за звітним місяця до органу ДФС.

          Набирає чинності через 30 днів із дня офіційного опублікування, який поки що офіційно не оприлюднений.

 

Розподіл і зарахування ПДВ на спецрахунки за операціями з постачання сільгосппродукції здійснюються

ДФСУ в листі від 02.02.2016 р. № 1096/Л/99-99-19-02-02-14 повідомила: розподіл і зарахування сум ПДВ за операціями з постачання сільськогосподарськими товаровиробниками — суб’єктами спецрежиму сільськогосподарських товарів/послуг на електронні й на спеціальні рахунки здійснюються Казначейством в автоматичному режимі.

При цьому чинним законодавством не передбачено можливості зарахування сільгосппідприємствами суми ПДВ за такими операціями безпосередньо на спеціальний рахунок.

 

Податківці роз'яснили складання зведеної податкової накладної

ДФС України у листі від 11.02.2016 р. №2876/6/99-99-19-03-02-15 повідомлено, що періодичність складання зведених податкових накладних протягом звітного (податкового) періоду на одного контрагента-покупця може бути передбачено у цивільно-правовому договорі з ним. Протягом звітного (податкового) періоду платник податку має право на складання однієї зведеної податкової накладної, яка складається не пізніше останнього дня такого періоду, або двох та більше податкових накладних, виходячи із умов, передбачених у цивільно-правовому договорі.
У разі якщо станом на дату складення останньої зведеної податкової накладної сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, на суму такого перевищення складається окрема податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.
Зазначено, що якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної

 

Порядок заповнення додатка 2 декларації з ПДВ

Лозівська ОДПІ звертає увагу платників ПДВ: при заповненні додатка 2 до податкової декларації з ПДВ «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» в колонці 2 табличної частини зазначається індивідуальний податковий номер (ІПН) платника податку постачальника, а при формуванні від’ємного значення за рахунок сум ПДВ, сплачених при ввезенні товарів на митну територію України, – власний ІПН платника податку (покупця). Особливості заповнення податкової декларації з ПДВ викладено у Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за №159/28289). Радимо також ознайомитись із роз’ясненням фіскальної служби України щодо формування від’ємного значення за рахунок сум ПДВ у додатку 2 до декларації з ПДВ у листі від 22.02.2016 №6111/7/99-99-19-03-02-17 та на офіційному порталі ДФСУ .

 

Новий порядок надіслання податкових повідомлень-рішень платникам податків

З 16 лютого 2016 року діє новий порядок надіслання податкових повідомлень-рішень платникам податків Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 22 січня 2016 року за №124/28254. Наказ №1204 набрав чинності з дня його офіційного опублікування в Офіційному віснику України (№11 від 16.02.2016). Порядок розроблено для застосування посадовими особами всіх контролюючих органів при складанні та надісланні (врученні) податкових повідомлень-рішень платникам податків. Починаючи з 16 лютого податкові повідомлення-рішення повинні бути складені та надіслані (вручені) платникам податків за формами згідно з додатками до Порядку. При цьому, форми податкових повідомлень-рішень суттєво відрізняються від попередніх форм (зокрема не містять корінців, крім податкових повідомлень-рішень за формою «Ф», суттєво змінена форма «В4», яка складається у разі зменшення від’ємного значення суми податку на додану вартість, тощо). Наказом №1204 та Порядком також імплементовані новації в законодавстві, зокрема затверджено нові форми податкових повідомлень-рішень.

 

Оподаткування оренди державного майна

ДФС України повідомлено, що операції з оплати орендної плати за надане в оренду державне майно не є об’єктом оподаткування при дотриманні таких умов:

в оренду надається цілісний майновий комплекс державного підприємства (його структурного підрозділу); орендодавцем за договором виступає орган державної влади; орендні платежі у повному обсязі зараховуються до Держбюджету України. При цьому у разі недотримання будь-якої із зазначених умов операція з оплати орендної плати за надане в оренду державне майно підлягає оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами можна у ЦОПах при податкових інспекціях

В ГУ ДФС у Харківській області нагадують, що ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизною групою товарів можна отримати як у Центрах обслуговування платників при державних податкових інспекціях, так й у Головному управлінні ДФС у Харківській області.
Для отримання ліцензії, підприємці мають надати такі документи:
-заяву;
-копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.
         Ліцензії або рішення про відмову у видачі їх заявнику видається не пізніше 10 календарних днів від дня отримання документів.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями становить 8 000 гривень у місті, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 500 гривень.
Щодо плати за ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами:
на кожне місце торгівлі – 2 000 гривень, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 250 гривень.
       Ліцензія видається терміном на один рік, плата справляється щоквартально рівними частками.
Загалом, в Харківській області роздрібною торгівлею підакцизними товарами займаються 2867 суб’єктів підприємницької діяльності. У 2015 році їм було видано 9061 ліцензія: на алкогольні напої – 5036 шт., тютюнові вироби – 4025 шт. А від сплати за ліцензії до бюджету надійшло майже 40 мільйонів гривень.

Єдиний внесок з заробітної плати інвалідів ФОП

Розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — ЄСВ) для кожної категорії платників та пропорції його розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування визначаються ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI (далі — Закон № 2464).

Частиною першою ст. 7 Закону № 2464 визначено, що платники ЄСВ, які є роботодавцями, нараховують ЄСВ на суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначаються відповідно доЗакону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 р. № 108/95-ВР.

ЄСВ для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22% до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄСВ (ч. 5 ст. 8 Закону № 2464).

Згідно з ч. 13 ст. 8 Закону № 2464 ставка 8,41% визначеної бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів, встановлена тільки для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди.

Таким чином, вказана пільга не розповсюджується на фізичних осіб - підприємців, які використовують працю найманих працівників-інвалідів.

Іншого Законом № 2464 не передбачено.

Враховуючи зазначене, ФОП нараховують ЄСВ на заробітну плату працівників-інвалідів у розмірі 22% до визначеної бази нарахування ЄСВ.

 

Нюанси сплати військового збору

Платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України, а саме фізична особа - резидент (нерезидент), яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні, податковий агент. Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу (п.п. 1.2 п. 16 1підрозділу 10 розділу XX Кодексу). Для резидента - це загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України. При цьому ставка збору становить 1,5 % від об'єкта оподаткування. Від платників податків до інспекції надходять запитання щодо нарахування та терміну сплати військового збору фізичною особою - резидентом з доходів, які підлягають річному декларуванню. Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу). Сума військового збору, що підлягає сплаті платником податків самостійно до бюджету за результатами звітного року вказується у рядку 24.1 розділу IV декларації. Відповідно до п.п. 168.2.2 п. 168.2 ст. 168 Кодексу особою, яка не є податковим агентом, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб’єкта підприємницької діяльності або не є особою, яка перебуває на обліку у контролюючих органах як особа, що провадить незалежну професійну діяльність. При цьому, фізична особа зобов’язана самостійно до 01 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації (п. 179.7 ст. 179 Кодексу).

 

Платники транспортного податку та податку на нерухомість можуть провести звірку своїх даних

Лозівська ОДПІ доводить до відома платників транспортного та податку на нерухоме майно подробиці щодо проведення процедури звірки даних. Так, для проведення звірок громадянам потрібно особисто звернутися до Центрів обслуговування платників за місцем реєстрації маючи при собіоригінали документів про право власності на це майно. Фізичні особи - платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки мають право звернутися з письмовою заявою для проведення звірки даних щодо: а) об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; б) розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; в) права на користування пільгою із сплати податку; г) розміру ставки податку; д) нарахованої суми податку.

Фізичні особи - платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо: а) об'єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку; б) розміру ставки податку; в) нарахованої суми податку.

 

Підприємці на загальній системі оподаткування в 2016 році авансові платежі сплачують з фактичного доходу

Зокрема пунктом 177.5.1 статті 177 Податкового Кодексу передбачено, що авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються самостійно згідно з фактичними даними розміру чистого доходу, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу.

Такі авансові платежі сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.

Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від'ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується.

Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року податку на доходи фізичних осіб на підставі документального підтвердження факту його сплати.

Надмірно сплачені суми податку підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку або поверненню платнику податку.

Для громадян, які у 2015 році здавали в оренду власну нерухомість

Відповідно до норм Податкового Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) визначений у порядку, встановленому Кодексом. Даним порядком встановлено, що податковим агентом платника податку - орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об'єктів нерухомості (включаючи земельну ділянку, що знаходиться під такою нерухомістю, чи присадибну ділянку), є орендар. Якщо ж орендар є фізичною особою, яка не є суб'єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку - орендодавець.

Такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір до бюджету в строки, встановлені Кодексом для квартального звітного періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного кварталу, а сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного року податку та податкового зобов'язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації.

Отож, звертаємо увагу, якщо в 2015 році платником здавалося в найм нерухоме майно, такий орендодавець має обов’язок щодо подання декларації про майновий стан і доходи. Зазначена декларація подається до 1 травня року, що настає за звітним, в податкову інспекцію за місцем проживання (прописки). В 2016 році таку звітність необхідно подати не пізніше 3 травня.

Нагадаємо, подати декларацію можна особисто або уповноваженою на це особою; поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення (не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання декларації) або засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису, але не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Отримати більш детальну інформацію з питань оподаткування доходів, отриманих від здавання в оренду власного нерухомого майна та декларування доходів можна в Центрах обслуговування платників при податкових інспекціях області за місцем проживання.

Окрім того нагадаємо, що на офіційному веб-порталі ДФС України функціонує спеціальний банер «Декларуємо по-новому» з інструктивними та роз’яснювальними матеріалами. Електронна адреса банеру: http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-...

 

Декларація про майновий стан і доходи подається громадянином за місцем податкової адреси

 Лозівська ОДПІ звертає увагу, що кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у  2015році,триває.
         Відповідно до Конституції України кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку та розмірах, встановлених законом.
         Нагадуємо, що відповідно до статті 163 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі — Кодекс) податком на доходи фізичних осіб (далі — ПДФО) підлягає оподаткуванню загальний річний оподатковуваний дохід, який включає доходи, як з джерел їх походження в Україні, так і іноземні доходи.
        Підпунктом 168.2.1 пункту 168.2 статті 168 Кодексу передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок на доходи фізичних осіб (далі — ПДФО) з таких доходів.
        Крім того, відповідно до підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу доходи, визначені у статті 163 Кодексу є також об’єктом оподаткування військовим збором.
       Отже, за результатами звітного 2015 року громадянин повинен задекларувати отримані доходи шляхом подання до податкової інспекції за своєю податковою адресою податкової декларації про майновий стан і доходи (далі — декларація) у порядку, встановленому законом. При цьому, у декларації фізична особа — платник податків повинна самостійно визначити податкові зобов’язання, як з ПДФО, так і з військового збору.
Згідно із положеннями статті 49 Кодексу, податкова декларація подається за звітний період в установлені Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
       При цьому, відповідно до пункту 45.1 статті Кодексу 45.1 платник податків — фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.
       Податковою адресою платника податків — фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
       Платник податків — фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
       Відповідно до пункту 1 статті 29 Цивільного кодексу України (далі — ЦКУ) місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово. Фізична особа може мати кілька місць проживання (пункт 6 статті 29 ЦКУ).
      Враховуючи вищевикладене, громадянин, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну декларацію, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, повинен подати декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.
Громадяни, які згідно з нормами Кодексу зобов’язані надати декларацію, повинні прозвітувати до 1 травня 2016 року за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.

Хто є відповідальним за сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб при отриманні спадщини?

Відповідно до пункту 174.3 статті 174 Податкового кодексу України особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини.

 

Яка відповідальність передбачена за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи?

Відповідно до пункту 179.7 статті 179 Податкового кодексу України фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Згідно з пунктом 126.1 статті 126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПКУ передбачено, що після закінчення встановлених ПКУ строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

При нарахуванні суми грошового зобов’язання контролюючими органами нарахування пені розпочинається: від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із ПКУ.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПКУ, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (пункт 129.4 стаття 129 ПКУ).

Відповідальність за незбереження або втрату книги обліку розрахункових операцій

Відповідно до пунктів 5, 6 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані у разі незастосування РРО у випадках, визначених даним Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій з додержанням встановленого порядку її ведення, забезпечувати зберігання використаних КОРО протягом трьох років після їх закінчення.
Пунктом 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Нацбанку України від 15.12.2004 р. № 637 встановлено, що у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків РРО.
         За неоприбуткування, неповне та/або несвоєчасне оприбуткування у касах готівки до суб’єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
         Згідно з п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
         Пунктом 121.1 ст. 121 Податкового кодексу встановлено, що незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 Податкового кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених Податковим кодексом, тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі 510 грн. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі 1020 грн.

Переглядів: 207 | Додав: Blizn | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017Конструктор сайтів - uCoz