Субота, 2017-11-25, 8:52 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 83
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Лютий » 3 » Лозівська ОДПІ інформує
4:23 PM
Лозівська ОДПІ інформує

Лозівська ОДПІ інформує

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Лозівська ОДПІ: понад 61 млрн. грн. податків та зборів сплачено за перший місяць року

Це на  28,3 млн. грн. більше ніж за січень 2015 року. Темп росту збору платежів склав  186%. Додатково до планового завдання отримано 29,4 млн. грн.

До Місцевих бюджетів за перший місяць поточного року надійшло  21,8 млн. грн., що на  0,7 млн. грн. більше минулорічного показника.

Основним джерелом надходження до місцевого бюджету є податок на доходи фізичних осіб. За січень 2016 року фактично надійшло 12,2 млн. грн. цього податку. Наступні, за найбільшою питомою вагою, єдиний податок та майнові податки, їх зараховано до місцевих бюджетів 4,5 млн. грн. та 3,7 млн.грн. відповідно.  

За рік роботи спецпідрозділ ДФС «Фантом» упередив незаконне переміщення товарів

на понад 210 млн. гривень

Заходи проводилися у рамках роботи зведених мобільних груп по контролю за протиправним переміщенням вантажів (товарів) через лінію розмежування відповідно до Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей.

За вказаний період вилучено підакцизних товарів на суму майже 27 млн. грн.., тютюнових та горілчаних виробів на 10,6 млн. грн. та 23,5 млн. грн. відповідно, лікарських засобів – на 42,8 млн. грн., продуктів харчування – на 58,5 млн. грн., ювелірних виробів – на 2 млн. грн. тощо. Вилучено з незаконного обігу готівкових коштів на загальну суму 136 млн. грн.. та 400 шт. банківських карт. З них понад 14,3 млн. грн.. – вилучено у 2016 році. 

У Єдиний державний реєстр досудових розслідувань внесено 136 кримінальних проваджень (34  - за ознаками злочину, передбаченого ст. 212 КК (ухилення від спати податків), 31 – за ст.. 204 КК (незаконне виготовлення, зберігання та збут підакцизних товарів), 17 – за ст. 258-5 КК (фінансування тероризму).  

Cпеціальний підрозділ ДФС «Фантом» створено на початку 2015 року. Протягом чотирьох ротацій в його лавах проходив службу 521 співробітник податкової міліції, які за власним бажанням працювали в небезпечних для життя умовах, перешкоджаючи незаконному переміщенню товарів через «умовний» кордон на сході країни.

 

На Харківщині викрито ухилення від сплати податків на ринку мобільного зв`язку

Працівниками податкової міліції Харківської області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК на підставі ухвали суду проведено 2 обшуки в офісному приміщенні підприємства-фігуранта та автомобілі кур’єра.

Під час обшуків виявлено і вилучено 242,5 тис. грн.  необлікованих готівкових коштів, скретч-картки поповнення мобільних рахунків на суму 1 млн. 71 тис. грн., 14 тис. стартових пакетів операторів мобільного зв’язку, мобільні телефони та документацію, які свідчить про протиправну діяльність. Слідчо-оперативні заходи тривають.

Розроблено порядок ведення та форми реєстрів заяв про відшкодування ПДВ

З 01.02.16 року набрали чинності зміни, внесені до ПКУ Законом № 909-VIII щодо запровадження реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування. ДФС направлено до Мінфіну пропозиції щодо порядку ведення та форми реєстрів заяв про повернення сум бюджетного відшкодування.

Реєстри заяв міститимуть дані - найменування платника, дати прийняття заяви на бюджетне відшкодування його рахунок, номер податкової декларації/уточнюючого розрахунку, заявленої суми відшкодування, дати узгодження суми відшкодування за заявою та дати висновку, направленого до Казначейства.

У разі неузгодження суми бюджетного відшкодування за заявою, зазначатиметься номер податкового повідомлення-рішення та неузгоджена сума бюджетного відшкодування. Реєстр передбачає також дані щодо дати початку оскарження такого повідомлення-рішення та сума відшкодування, що оскаржується, тощо.

Практична реалізація публікації 2-х реєстрів заяв відбудеться після набрання чинності цієї постанови.

Харківські митники виявили безхазяйні «брендові» аксесуари

21 годинник з надписами відомих брендів Аrmani, Rolex, Cartier співробітники Харківської митниці ДФС виявили серед вугілля в робочому тамбурі поїзду «Москва-Харків». Під час проведення письмового та усного декларування і провідник, і пасажири вагону запевнили, що нічого крім особистих речей не переміщують.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил згідно з частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.  Предмети правопорушення вилучені та передані на склад митниці.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Податкова звітність з ПДВ за січень 2016 року подається за новою формою

Платники податку на додану вартість звітують за новою формою в електронному вигляді починаючи зі звітів за січень 2016 року.

Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" внесено суттєві зміни до Податкового кодексу України в частині визначення податкових зобов’язань з податку на додану вартість та їх сплати до бюджету, зокрема, сільськогосподарськими товаровиробниками.

Щодо звітності з ЄСВ

На сьогодні готуються зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого ЄСВ, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.2015 № 435, у тому числі форми Звіту, де будуть враховані всі зміни, що відбулися з 1 січня 2016 року.

До затвердження нової форми необхідно подавати Звіт до органу ДФС як за звітні періоди 2016 року, так і за попередні звітні періоди до 2016 року (несвоєчасно подані) за формою згідно з додатком 4 до Порядку № 435, що діяла з 01.05.2015, із заповненням всіх обов'язкових реквізитів.

Незважаючи на введення єдиної ставки для всіх видів доходу, рядки в таблиці 1 Звіту необхідно заповнювати у розрізі видів доходу.

Суми нарахованого ЄСВ необхідно відображати у рядках табл.1 Звіту за видами доходу, але розраховувати за новою ставкою (22%), крім:

підприємств, установ і організацій для працюючих інвалідів – 8,41%;

підприємств та організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС – 5,3 %;

громадських організацій інвалідів (ч. 14 ст. 8 Закону № 2464) для працюючих інвалідів – 5,5 %.

З першого січня 2016 року скасовано утримання ЄСВ із нарахованого доходу застрахованих осіб, тому цей показник не зазначається при заповненні Звіту (р. 5, 5.1 – 5.6 у табл. 1 Звіту). Також не відображається нарахований дохід, з якого утримується єдиний внесок (р. 4, 4.1 – 4.4 табл.1 Звіту). Відповідно у табл.6 Звіту не заповнюється реквізит 20 ,,Сума утриманого єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати/доходу)”.

ПДВ: терміни коригування податкових зобов’язань та податкового кредиту

У разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг:

- постачальник має право зменшити податкові зобов’язання на підставі розрахунку коригування, зареєстрованого в ЄРПН отримувачем протягом 15-денного терміну, у податковій декларації з ПДВ того звітного періоду, в якому його складено. Якщо розрахунок коригування зареєстрований в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, то постачальник має право зменшити податкові зобов’язання у податковій декларації з ПДВ того звітного періоду, в якому його зареєстровано в ЄРПН;

- покупець повинен зменшити податковий кредит в податковій декларації з ПДВ за податковий період, на який припадає дата складення розрахунку коригування, та зареєструвати його в ЄРПН у встановлені терміни.

У разі збільшення суми компенсації вартості товарів/послуг:

- постачальник повинен збільшити податкові зобов’язання в податковій декларації з ПДВ за податковий період, на який припадає дата складення розрахунку коригування;

- покупець має право збільшити податковий кредит на підставі розрахунку коригування, зареєстрованого в ЄРПН протягом 15-денного терміну, у податковій декларації з ПДВ за той звітний  період, в якому його складено, або за будь-який наступний звітний (податковий) період, але не пізніше ніж через 365 днів з дати його складення. Якщо розрахунок коригування зареєстрований в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, то покупець має право збільшити податковий кредит у податковій декларації з ПДВ того звітного періоду, в якому його зареєстровано в ЄРПН,  або будь-якого наступного звітного періоду, але не пізніше ніж через 365 днів з дати його складення.

Якщо розрахунок коригування не зареєстрований в ЄРПН протягом 180 календарних днів або взагалі не складений на таку операцію, то:

- у разі збільшення суми компенсації вартості товарів/послуг податковий кредит покупця не може бути збільшений, але постачальник не звільняється від обов’язку збільшення суми податкових зобов’язань за відповідний звітний (податковий) період, в якому здійснюється зміна суми компенсації вартості товарів/послуг;

- у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг податкові зобов’язання постачальника не можуть бути зменшені, але покупець зобов’язаний зменшити податковий кредит за відповідний (податковий) період, в якому здійснюється зміна суми компенсації вартості товарів/послуг

Детальніше у листі ДФС України від 22.01.2016 р. №2052/7/99-99-19-03-02-17 .

З 1 лютого чинна нова форма декларації з ПДВ та порядок її заповнення

З 1 лютого 2016 року набрали чинності нові форми та Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затверджені наказом Мінфіну від 28.01.2016 р. № 21. Зокрема, Наказом № 21 затверджено:

  • форму податкової декларації з податку на додану вартість;
  • форму уточнюючого розрахунку з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
  • форму розрахунку податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник ПДВ, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України;
  • Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість.

ДФС про зазначення кодів водного об’єкта під час заповнення Розрахунку ренти за спецвикористання води

Платники, які видобувають та/або споживають обсяги води як із поверхневих, так і підземних водних об’єктів, що згідно із законодавством віднесено до водних об’єктів загальнодержавного значення, складають два окремих  Розрахунки (за джерелами походження обсягів води) із зазначенням у р. 6 кодів:

  • «1.1.1» — у частині обсягів води, що видобута із підземних водних об’єктів загальнодержавного значення, або обсягів, що визначаються як частка підземних вод у загальному обсязі спожитих вод зі змішаних джерел водопостачання загальнодержавного значення, де частка підземних вод визначається в технічній документації первинного водокористувача;
  • «1.3.1» — у частині обсягів води, що видобута із поверхневих водних об’єктів загальнодержавного значення, або обсягів, що визначаються як частка поверхневих вод у загальному обсязі спожитих вод зі змішаних джерел водопостачання загальнодержавного значення, де частка підземних вод визначається в технічній документації первинного водокористувача.

Для аналогічного випадку в разі використання платниками водних об’єктів місцевого значення у р. 6 Розрахунку зазначаються коди «1.2.1» та «1.3.2» відповідно.

Детальніше  про рекомендації щодо заповнення розрахунку у листі ДФС від 27.01.2016 р. № 2604/7/99-99-15-04-02-17).  Декларації з рентної плати  затверджено наказом Мінфіну від 17.08.2015 р. № 719.

Особливості визначення сільгосппідприємствами-спецрежимниками сум ПДВ,

що підлягають сплаті до держбюджету у 2016 році

З метою визначення сум ПДВ, що підлягають сплаті до держбюджету й перерахуванню на спеціальні/поточні рахунки платників, суб’єкти спецрежиму оподаткування та платники-сільгосппідприємства, які відповідають вимогам п. 209.18  ПКУ, суми податкових зобов’язань і податкового кредиту звітного (податкового) періоду визначають за кожним видом операцій.

При цьому в разі якщо товари/послуги, основні фонди, виготовлені та/або придбані, використовуються сільгосппідприємством частково для виробництва зернових культур і технічних культур та/або частково для виробництва продукції тваринництва, та/або частково для інших сільськогосподарських товарів/послуг, сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється виходячи з питомої ваги вартості таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва й інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості всіх сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів (пп. «а» пп. 209.15.1 ПКУ).

Такий розрахунок питомої ваги передбачається здійснювати в дод. 9 до податкової декларації з ПДВ, у якій відображаються результати діяльності в межах спецрежиму оподаткування (0121-0123)/діяльності в межах п. 209.18 ПКУ (0130).

Лист ДФСУ від 27.01.2016 р. № 2533/7/99-99-19-03-01-17

ПДВ та оренда майна чи постачання послуг з оренди

Операція з передання майна в оренду не є об’єктом обкладення ПДВ відповідно до пп. 196.1.2 ПКУ. Водночас надання послуг з оренди майна за договором оренди є операцією з постачання послуг, яка є об’єктом обкладення ПДВ та оподатковується за ставкою 20%.

Зокрема, у разі здійснення платником ПДВ операції з постачання послуг із оренди майна за договором оренди, залежно від події, яка настане раніше, податкова накладна складається на дату отримання коштів у рахунок оплати вартості послуг або на дату складання акта приймання-передачі наданих послуг.

Підтверджуючим первинним документом факту здійснення платником податку операції з передачі майна в оренду, яка відповідно до пп. 196.1.2 ПКУ не є об’єктом оподаткування, є Акт приймання-передачі майна в оренду.

При цьому первинними документами, що підтверджують факт здійснення платником податку операції з постачання послуг із оренди майна за договором оренди, можуть бути:

  • Акт приймання-передачі послуг із оренди майна за відповідним договором оренди, який підтверджує факт надання таких послуг;
  • платіжний документ, що підтверджує оплату за послуги з оренди майна.

Детальніше у листі ДФСУ від 19.01.2016 р. № 919/6/99-99-19-03-02-15.

 

Важлива інформація для продавців пального

До 20.03.2016 року необхідно надати податковій інспекції за місцем обліку акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишку пального, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об’єктів.

Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального ДПІ  враховує у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 ПКУ, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Форма акта проведення інвентаризації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дня його подання.

При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки.

Щодо визначення обсягу, встановленого для обов’язкової реєстрації платником ПДВ, при здійсненні транспортно-експедиторської діяльності.

Базою оподаткування ПДВ у експедитора є вартість наданих транспортно-експедиторських послуг (винагорода експедитора) та вартість послуг з перевезення, за умови, що перевізник є платником ПДВ. Якщо перевізник не є платником ПДВ, то вартість наданих таким перевізником послуг не збільшує базу оподаткування ПДВ у експедитора при наданні транспортно-експедиторських послуг замовнику.

При розрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з Кодексом, для визначення необхідності обов’язкової реєстрації платником ПДВ потрібно враховувати визначення терміну «постачання товарів/послуг» (підпункт 14.1.185 та підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 Кодексу) та приймати до уваги обсяги такого постачання протягом останніх 12 календарних місяців.  До оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, нульовою ставкою ПДВ, звільнені та тимчасово звільнені від оподаткування ПДВ.

Враховуючи зазначене, експедитор при визначенні обсягу, встановленого для обов’язкової реєстрації платником ПДВ, включає обсяг своєї винагороди, отриманої за операціями з надання транспортно-експедиторських послуг замовникам-резидентам, та вартість послуг з перевезення, наданих експедитором як замовникам – резидентам так і замовникам-нерезидентам.

Начало формы

Конец формы

Начало формы

Конец формы

 

Податкова декларація з транспортного податку подається до 20 лютого за новою формою

У 2016 році податкова декларація з транспортного податку подається за новою формою, затвердженою наказом Мінфіну від 10.04.15 р. № 415.

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня  2016 року і до 20 лютого подають декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Нагадуємо, що з 01.01.2016 року об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, середньоринкова вартість яких становить понад 1 033 500 грн. та з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно).

Згідно з підпунктом 14.1.220  ст. 14 ПКУ рік виготовлення транспортного засобу – це календарна дата виготовлення такого засобу (день, місяць, рік), для  транспортних засобів, календарну дату виготовлення яких визначити неможливо, - 1 січня року виготовлення, зазначеного у реєстраційних документах.

Зміни до порядку подання Уточнюючого розрахунку з ПДВ

Із прийняттям нового Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого наказом Мінфіну від 28.01.2016 р. № 21, який чинний із 01.02.2016 р., уточнюючий розрахунок до Декларації з ПДВ став самостійним документом і в складі Декларації з ПДВ не подаватиметься.

У заголовку уточнюючого розрахунку (рядок 01) немає посилань на пункти ст. 50 ПКУ, відповідно до яких він подається, і згідно з п. 1 р. VI Порядку № 21, може бути поданий тільки у спосіб, визначений в абз. 4 п. 50.1 р. II ПКУ.

Тобто тепер платник ПДВ, який самостійно виявив факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, подає уточнюючий розрахунок окремо від Декларації з ПДВ. Окрім того, сума нарахованого штрафу в уточнюючому розрахунку відображається в графі 6 рядка 18.3.

Про нарахування ЄСВ на суму компенсації за невикористані щорічні відпустки

Суми грошових компенсацій за невикористані щорічні (основну та додаткову) відпустки, нараховані роботодавцем працівнику у місяці звільнення, є базою нарахування єдиного внеску.

При цьому, у разі виплати роботодавцем зазначених сум компенсацій працівнику після його звільнення єдиний внесок не нараховується та не сплачується, оскільки, суми грошових компенсацій за невикористані щорічні (основну та додаткову) відпустки є платою за невідпрацьований час.

 Cередній заробіток мобілізованим у 2016 році - за рахунок роботодавців

З 01.01.2016 року Законом № 911 викладено у новій редакції ч. 3 та 4 ст. 119 КЗпПУ. Цими нормами встановлено гарантії мобілізованих працівників.

А саме, на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації, зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток. Такі гарантії мобілізованим працівникам поширюються на працівників, які працювали до мобілізації на підприємстві (установі/організації) незалежно від підпорядкування та форми власності та у фізосіб-підприємців, в яких вони працювали на час призову. Перелічені гарантії поширюються на працівників, які після демобілізації продовжують військову службу у зв’язку з прийняттям на військову службу за контрактом, але не більше ніж на строк укладеного контракту. Але із згаданих норм КЗпПУ видалили норми, які передбачали компенсацію такого середнього заробітку із бюджету.

У чинних з 1 січня 2016 року нормах ПКУ і Закону про ЄСВ ідеться про звільнення від обкладеннясереднього заробітку, що підлягає компенсації з бюджету.

Оскільки, середній заробіток, нарахований з 1 січня 2016 року, працівникам-бійцям не компенсується, то він має бути обкладений ЄСВ (22 %), ПДФО (18 %) і військовим збором (1,5 %).

ІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Як оподатковується дохід єдинника при порушенні умов застосування спрощеної системи

Згідно з п. 293.4 ст. 293 ПКУ ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої - третьої групи (фізичні особи - підприємці) у розмірі 15%:

1) до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у п.п. 1, 2 і 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ;

2) до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесеного до першої або другої групи;

3) до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж дозволений розд. ХIV ПКУ;

4) до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування;

5) до доходу, отриманого платниками першої або другої групи від провадження діяльності, яка не передбачена у п.п 1 або 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ відповідно.

Як надавати податкову декларацію про майновий стан і доходи при зміні назви вулиці

Усі громадяни щороку подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податковою адресою платника податків — фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків — фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

На підставі Закону України від 14.07.015 р. N 595-VIII «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» відбулось перейменування назв вулиць та інших об’єктів топоніміки міст України.

Однак діючим законодавство не передбачено кінцевих термінів зміни документів у цьому випадку. Зміна назви вулиці не є зміною місця проживання. Всі необхідні зміни в документи можуть бути внесені тоді, коли це буде зручно їх власникові. Наприклад, коли людина захоче змінити місце проживання – переїхати на іншу вулицю або в інше село чи місто.

Тому громадяни, які відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

Підприємець при виплаті фізособам орендної плати сплачує ПДФО та військовий збір

Фізособа-підприємець, відповідно до пп. 14.1.180 ПКУ, виступає податковим агентом для фізособи, яка отримує орендну плату.

Згідно зі ст. 64 Бюджетного кодексу України, ПДФО, який сплачується податковим агентом — фізособою, зараховується до відповідного бюджету за місцем реєстрації такої фізособи в органах доходів і зборів. Це стосується й військового збору, оскільки порядок його сплати (перерахування) так само, як і ПДФО, визначається ст. 168 ПКУ.

Лист ДФСУ від 26.01.2016 р. № 347/Н/26-15-12-02-14

Чи може новостворений ФОП обрати 3 групу єдиного податку за ставкою 3%, не будучи зареєстрованим платником ПДВ

Новостворена фізична особа — підприємець може обрати ставку єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ (третя група 3%), лише після реєстрації платником податку на додану вартість.

Тобто новостворена фізособа-підприємець може зареєструватися з дня державної реєстрації як платник єдиного податку групи 3 зі ставкою 5% і не пізніше ніж за 15 днів до початку наступного кварталу:

  • подати заяву про перехід на сплату єдиного податку за ставкою 3% (для третьої групи) та
  • подати заяву на реєстрацію платником ПДВ.

Довіреність на авто не означає, що особа — його власник

Довіреність на право володіння, користування й розпорядження автомобілем не свідчить про укладення договору купівлі-продажу автомобіля, тому відсутні правові підстави для визнання за позивачем права власності на спірний автомобіль.

Продаж транспортного засобу, що має ідентифікаційний номер, передбачає відповідне оформлення договору купівлі-продажу цього транспортного засобу, зняття його з обліку, отримання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

Довіреність свідчить про наявність між особою, що її видала, та особою, якій її видано, правовідносин, які є представницькими відносинами.Видача довіреності на володіння, користування й розпорядження транспортним засобом без належного укладення договору купівлі-продажу цього транспортного засобу не вважається укладеним відповідно до закону договором і не є підставою для набуття права власності на транспортний засіб особою, яка цю довіреність отримала.

Про включення до доходу єдинника транзитних коштів

Транзитні кошти, які одержуються фізособою-єдинником на третій групі від клієнта для виконання чи організації виконання визначених договором транспортного експедирування послуг, не включаються до обсягу доходу, а відтак — не впливають на граничний обсяг доходу.

Доходом є винагорода експедитора, отримана від клієнта за посередницькі послуги.

Про відповідальність за використання РРО, що створюють контрольну стрічку

лише в друкованому вигляді

З 1 січня 2016 року до суб’єктів господарювання, які створюють контрольну стрічку лише в друкованому вигляді та не забезпечують подання до органів ДФС звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок і копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків із РРО по дротових або бездротових каналах зв’язку, за рішенням відповідних органів ДФС застосовується фінансова санкція в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 грн).

 Для застосування права на податкову знижку додатки до декларації не надаються

З 1 січня 2016 року громадяни декларують, отримані у звітному році доходи за формою декларації про майновий стан і доходи, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015р. № 859.

Декларація складається з восьми розділів та чотирьох додатків, які подаються на одно-, двосторонніх аркушах формату А4 та містять розрахунки окремих видів доходів (витрат).

Якщо громадянин бажає скористатися правом на податкову знижку, то сума податку, на яку мають зменшитися податкові зобов'язання у зв'язку з використанням такого права, розраховується лише в розділі III нової форми декларації без заповнення додатка, як це було раніше у минулих роках. При цьому у декларації не зазначаються реквізити документів, які підтверджують понесені витрати, а вказуються лише категорії понесених витрат і загальна сума фактично здійснених витрат протягом звітного податкового року.

Нагадаємо, громадяни, які бажають скористатися правом на нарахування податкової знижки мають право надавати річну податкову декларацію протягом всього поточного року - включно по 31 грудня 2016 року.

Про перелік документів, що  необхідно подати для реалізації права на податкову знижку

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

При укладання договору страхування життя або недержавного пенсійного страхування, у зазначених документах обов’язково повинні бути відображені сума сплачених страхових та пенсійних внесків, дата сплати, прізвище платника, реквізити договору згідно з яким здійснюється така плата, відповідний договір (договір довгострокового страхування життя, договір недержавного пенсійного забезпечення, пенсійний контракт з недержавним пенсійним фондом тощо).

Щодо оподаткування доходу фізособи у вигляді суми кредиту, прощеного кредитором

Оподатковується дохід платника податку, отриманий у вигляді основної суми боргу (кредиту), прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 50% однієї мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року (п.п. «д» п.п. 164.2.17 ПКУ). Якщо сума прощеного боргу не більше 50% мінімальної зарплати – такий дохід не оподатковується (п. 165.1.55 ПКУ).  

Таким чином, оподаткування підлягає основна сума  прощеного боргу (кредиту) за рішенням кредитора у розмірі, що  перевищує  у 2015 році – 609 грн., у 2016 році – 689 гривень.

При цьому,  кредитор зобов’язаний повідомити  боржника рекомендованим листом з повідомленням про вручення або шляхом укладення відповідного договору, або надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу та включити суму прощеного (анульованого) боргу до розрахунку 1-ДФ, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було прощено.

Боржник самостійно сплачує податок з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації. У разі неповідомлення кредитором боржника, такий кредитор зобов’язаний утримати та перерахувати податки до бюджету.

Згідно з Довідником ознак доходів, під ознакою доходу «126» відображається дохід, отриманий у вигляді основної суми боргу (кредиту), прощеного кредитором, що перевищує у 2015 році – 609 грн., у 2016 році – 689 гривень. Під ознакою доходу «127»  основна сума прощеного боргу (кредиту), що не перевищує зазначені суми.

Доходи понад 146 160 гривень від двох і більше роботодавців необхідно задекларувати

Платники податку, подають декларацію про майновий стан і доходи при отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує 120 розмірів мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року (у 2015 році - 146160 грн).

Разом з декларацією громадянин заповнює та подає додаток Ф1, у якому здійснюється перерахунок податку на доходи фізичних осіб. За результатом перерахунку позитивна різниця податку підлягає сплаті платником податку до бюджету, від'ємна різниця податку підлягає поверненню.

При цьому, інші, ніж вище зазначені, оподатковувані доходи, які були нараховані (виплачені, надані) фізичним особам у 2015 році, не враховуються у перерахунку податку.

Декларація про майновий стан і доходи подається до 1 травня 2016 року до податкової інспекції за місцем реєстрації.

Пенсія понад 4134 гривні оподатковується ПДФО

Оподаткуванню ПДФО підлягає лише сума, що перевищує 3 мінімальні зарплати, тобто 4134 гривні.

Таким чином, починаючи з 1 січня 2016 року, податкові агенти при виплаті пенсій у розмірі, що перевищує 4134 грн , зобов’язані утримати податок на доходи фізичних осіб із загальної суми перевищення за ставкою 15 відсотків.

До оподатковуваного доходу платника податку включається суми пенсій, з сумою їх індексації, або щомісячного грошового утримання, що отримуються з Пенсійного фонду чи бюджету, якщо їх розмір перевищує 3 розміри мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня, - у частині такого перевищення ( п.п. 164.2.19 ст.164 ПКУ). Ставка податку становить 15%. З 1 січня 2016 року розмір мінімальної заробітної плати для працездатних осіб становить 1378 грн на місяць.

Коротко про податкову знижку на навчання

 Кількість місяців навчання, які приймаються для розрахунку податкової знижки, визначається навчальним закладом у договорі, а якщо це не зазначено договором, то платник податку, який реалізовує право на податковий кредит, повинен пред'явити довідку з такого навчального закладу щодо кількості місяців навчання (тривалість семестрів) у звітному податковому періоді (році).

Сума витрат включена платником податку до податкової знижки не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу такого платника, нарахованого йому як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.

Як платнику ЄСВ знятись з обліку у разі припинення підприємницької діяльності?

     У разі надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.

Переглядів: 244 | Додав: Blizn | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017Конструктор сайтів - uCoz